Bunker met een naam

Hallo Nederland! Ik ben bij toeval nogal wat bunkers aan de kust tegengekomen met namen die waarschijnlijk geen naam zijn. Ik heb contact opgenomen met de mapper hier Changeset: 60840356 | OpenStreetMap, maar nog geen antwoord gekregen. Kunt u even kijken en eventueel de “namen” verwijderen? Veel groeten!

Je kunt in dit geval zo vrij zijn om de “name” te vervangen door “description”. Zo gaat er geen informatie verloren.

3 Likes

Het zijn ook geen militaire objecten dus military=* kan ook weg.
Misschien is abandoned:military=* wat.

1 Like

De tag building=bunker zou nog steeds kunnen worden gebruikt. Het niet-militaire gebruik zou kunnen worden geregistreerd via Lifecycle prefix - OpenStreetMap Wiki . Maar dat zou moeten worden gedaan door iemand met lokale kennis. Ik zal de komende dagen zoeken naar namen die geen namen zijn. Bedankt!

2 Likes

Ik heb hier wat moeite mee (ook in algemene zin dus niet voor bunkers specifiek)

Het object mag dan weliswaar niet meer in gebruik zijn, het is en blijft een militaire bunker. We gaan toch ook geen tot appartementen verbouwd kerkgebouw omtaggen naar building=appartments?

We hebben ook nog gewoon disused | abandoned=yes, en dat wordt zelfs aangestipt in de wiki-pagina waar je naar verwijst:

For physically prominent objects (e.g. buildings, towers or quarries), disused=yes is used more often

1 Like