Onze Blokker winkels zijn vanaf 31 december 2024 allemaal gesloten en ook online kunnen er geen artikelen meer gekocht worden bij Blokker. Wij bedanken alle klanten voor het vertrouwen in Blokker de afgelopen 128 jaar! De Blokker franchise winkels zijn nog wel geopend in 2025.
De winkels die hier niet tussen staan zijn nu permanent dicht. Ik pak Fryslân zo even op. Mocht iemand een ander stukje land pakken, geef het hier dan even aan.
Ik zet deze note bij de resterende vestigingen:
Franchisehouder, doorgegaan na faillissement in 2024.
Het kan zijn dat er nog Blokkers missen in bovenstaande query. Ik kwam in Workum een Blokker tegen die getagt was als:
name=Blokker en Bouwmarkt Bandstra
shop=hardware
Hoe verleidelijk het ook is om twee winkelformules in één pand op één adres van één eigenaar/franchisehouder samen te voegen; doe dat niet. Een shop=houseware en shop=hardware zijn twee verschillende POI’s, en krijgen elk een eigen entiteit. Bovenstaande combinatie had ook doodleuk de brand-tag van Blokker (maar niet die van de bouwmarkt), en website wees dan weer naar de bouwmarkt…
Blokker in Twello heb ik van een note voorzien, dat is een franchisehouder, die doorgaat
Er heeft een andere mapper al zitten wijzigen en een aantal Blokkers op shop=vacant gezet, maar de rest van de gegevens laten staan. Dat is niet handig want zo zoek je je suf.
Deventer is gedaan; Apeldoorn ook
Almelo en Meppel ook
Overijssel lijkt klaar, er waren er maar een paar Blokkers
Blokker Brummen van note voorzien
Er zijn ook Blokkers, die er nooit ingezet zijn. Zoals Haaksbergen Spoorstraat 47, dat is een een doorgaande franchisehouder, die van minimale tags en note voorzien. Geen wikidata tags
Van note voorzien de Blokkers in:
Hardenberg, Borculo, Doesburg
Nu dus de drie zuidelijke provicies gedaan. Die ene in Zeeland en de vijf van Brabant zijn de voorlopige blivertjes. Genoeg.
Cadeautje aan mezelf: de bookmark naar de overpass-turbo wizard.
Ik vind overpass-turbo al zo’n wonder van snelheijd maar de syntactic-sugar minder. Deze hele Blokker actie gereduceerd tot
The original search was: “name=Blokker and shop=*”
Scheiding in assortiment en op de gevel zo te zien:
Een beetje apart, maar dat een enkele locatie twee POI’s kan bevatten is niet zo vreemd. Alleen gaat het meestal niet om twee shop=*, maar om een hotel en restaurant, of een winkel met een amenity=parcel_locker.
Qua tagging is het sowieso veel handiger ze los te doen. Tags zoals brand, website, en name gaan anders botsen; helemaal als daar die *:wikidata dingen bij komen.