Begrenzing Landuse óók voor ander doel te gebruiken?

De loop van de “Grote Beerze” op het landgoed Baest ( http://www.openstreetmap.org/?lat=51.498036&lon=5.26097&zoom=18&layers=M ) volgt nauwkeurig de begrenzing die Landuse aangeeft. Is het mogelijk om daarmee de loop van de beek aan te geven zonder daarvoor handmatig de lijn na te tekenen?
Waar kan ik hierover eventueel méér te weten komen?

Ha Jarien,

Volgens mij kun je het beste een rechte lijn trekken. Die van een flinke hoeveelheid nodes voorzien en dan die knopen op de 3d-shapes schuiven. Dan krijg je ook niet het probleem dat de beekloop aan de 3dshapes vast gaat zitten. Bovendien is het maar een klein stukje. Leuk stukje huisvlijt. Trouwerns erg mooi daar weet ik uit ervaring.
Nog even op een topokaart gekeken, maar 't klopt precies daar.

Groet,
Eggie

Welke editor gebruik je? In Potlatch 2 kan je parallele lijnen creeëren dwz die maakt een kopie van de landuse shapes. De lijn die de beek volgt hou je en de rest knip je eruit. Met wat knippen en plakken heb je zo een mooie beekloop.

Ook weer wat geleerd. Zat me al af te vragen waar die mogelijkheid voor was.

Ik denk eerder dat deze functie ontworpen was om snelwegen te tekenen, maar voor beekjes blijkt het ook handig :wink:

@ligfietser,

Zojuist heb ik wat geëxperimenteerd met de methode die je aangaf. Het was een gouden tip! Oók met JOSM kun je op deze manier heel goed uit de voeten.
Bedankt voor de hulp.
Jarien