bag import voor straten

Ik ben nieuw op het forum, gebruik osm voornamelijk op mijn mobiel voor gedetailleerde kaarten.
Sinds kort verdiep ik mij daarom ook in missende straten.
Ik zag al dat er projecten zijn opgestart om gebouwen uit BAG in OSM te krijgen maar zijn er al initiatieven om de missende/incorrecte straten uit BAG in OSM te zetten?
Toen ik een check met de BAG informatie deed op de OSM van NL zag ik dat er nogal wat straten misten?

Welke check heb je gedaan?

Check met Geofabrik OSM inspector
Bij Geofabrik wordt niet meegenomen de associated street relatie. Dus die zijn niet zichtbaar.

Veelal zijn de straten wel aanwezig, maar hebben verkeerde naamsomschrijving.
Je kan de NWB wegvakken layer over josm leggen, maar ook die is gedateerd. En wegen zijn wel eens langer dan in NWB staan.

Handwerk

Beste Henk, kijk op het BAG (vieuwer) eens onder in de hoek, net gedaan 't staat er niet, maar het BAG is gebouwd op OSM. Dus moet het beeld overeenkomen, door het grote aantal vrijwilligers bv u zelf is OSM sneller aangepast dan andere bestanden en kaarten. We gebruiken het BAG omdat we gebouwen of panden nooit beter kunnen meten en tekenen dan het Kadaster, de bron voor het BAG. We kunnen voor OSM geen toegang krijgen tot de achtertuinen, het blijft dan vaak bij een peiling van de hoekpunten en een verlengde lijn om een pand goed en juist te carteren, maar een rijtje wordt dan ook lastig.
Trouwens welkom.

Dank voor de snelle antwoorden, en voor het warme welkom.
Bij voorbaat ekskuus voor mijn onkunde, maar voor de duidelijkheid geef ik even een voorbeeld:
In de BAG van het kadaster wordt een straatje genoemd in Woudrichem nl. het Jettebospad. In OSM kan ik het paadje niet terugvinden, Google maps kent het niet. Mijn Tomtom weer wel en het paadje ligt er natuurlijk in werkelijkheid wel en er wonen zelfs mensen…
Zo had ik 7 hits in Woudrichem alleen?!.
Ik woon in die buurt dus voor mij is het eenvoudig te checken.
Trouwens die 7 hits bevatten natuurlijk ook false postitives door een andere spelling.
Groetjes

Als jij zeker weet dat dat straatje/paadje daar ligt (en met eigen ogen gezien hebt), teken je dat toch in op de OSM. Mooiste is als je een gps-track heb, maar ik weet niet of een Tomtom dat kan. Maar visueel wat je dus gezien hebt mag je ook intekenen. Wat niet mag bij OSM is het van andere kaarten bijv. google maps overnemen. Je mag wel van de OSM-ondergrond Bing overnemen, maar dat klopt niet altijd met de werkelijkheid.
Zo heb ik pas ongeveer (natuurlijk niet exact) ook een gebouw visueel ingetekend in Gouda waarvan ik de vorm ongeveer wist.

Kun je een locatie benoemen, of link van OSM plaatsten?

Jettebospad in tom tom

dan ook in GM is het Jettebosstraat

Maar wat staat er op dit bord dit pad is de voorzijde van de huizen en achter de huizen de eigen weg zijn geen huisnummers. Lijkt mij dat tom tom het ook fout heeft. Edit: zou toch het goede pad zijn zoek het pad in deze pdf Het gaat dus om de garageboxen die een eigen huisnummer hebben. Is daar wel weer eigen weg lijkt het raar dat het dan in die legger staat.Gem woudrichem
En op dit bord Jettebosstraat

Hier is het ook Jettebospad te vinden :
http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wegbeheerders.aspx?baselayer=KAART&projecttype=wegbeheerders&center=128020%2C425039&mapscale=6000&works=128018.31999562%2C425033.95998685

Op dit moment wordt de BAG plug-in getest, en heb Woudrichem als test gebied geïmporteerd.
Vermoedelijk schept de BAG data wat duidelijkheid. De adresnodes geven namelijk de juiste BAG straatnamen en huisnummers.
De nwb layer geeft een handvat tot de positie van wegen. De combinatie van beide geeft een vrij betrouwbaar resultaat.

Positie:
http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.81335/4.99591

Driedubbele hulde aan de Bag plugin maker!
Dit is topklasse , missende straten erin (waaronder mijn missende Jettebospad, en het zijn inderdaad garageboxen) en ook nog eens de huisnummers.
Mijn dag kan alvast niet meer stuk.