BAG heeft wel 'plaats aangewezen', maar in werkelijkheid ligt er niks.

Ligfietser, er ligt maar een boothuis in Spakenburg, de laatste keer dat ik daar was lagen er twee, een modelwoning en een ander vaartuig. Met een hele rij nieuwe mogelijkheden aan beide zijden van de haven. Te herkennen aan meerpalen in het water en aansluitkasten op de kade.

Heb ik ook gezien Hendrikklaas, als je precies weet op welk adres die woonboot ligt en hoe die eruit ziet, mag je m intekenen :wink:

Heel goed! Dat zouden meer renderers moeten doen. building=no moet natuurlijk niet als building worden gerenderd.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of mooring=yes (of mooring=private) wel een goede oplossing is, want een ‘mooring place’ is meer een aanmeerplaats dan een ligplek. Een aanmeerplaats is voor tijdelijk aanmeren, een ligplek voor een permanent driijvend bouwsel.
Zie ook de toelichting in de wiki bij mooring: “The mooring tag marks an area of bank where boats are explicitly permitted to moor to e.g. stay for the night, load passengers or offload goods.”
De tekst impliceert tijdelijkheid van het aanleggen, en dat is m.i. bij een ligplaats nou juist niet het geval. Daarom heeft een ligplaats ook een adres, wat een aanmeerplek volgens mij niet heeft.

Ik denk dus nog steeds dat building=no beter is dan mooring=*.

Edit: overigens, ik denk dat het nog beter is om aangewezen ligplaatsen, waar niks drijft, gewoon helemaal niet te mappen. Dat doen we (dacht ik) tenslotte ook niet met uitgegeven bouwkavels, waar een gebouw mag komen, maar waar dat nog niet staat of in aanbouw is genomen. Aansluiting bij die gewoonte op het vasteland lijkt me handig.

Het gebouw in het Rokin is geen boot (building=yes). Volgens het bouwjaar (1005) is het al erg oud ;-). Misschien een ondergrond gebouw voor de Noord-zuidlijn? Station Rokin wordt noordelijker gebouwd.