Automatiske kortopdateringer?

Jeg ynder gerne at tilføje, fjerne eller rette ting på kortet ”ude i virkeligheden” med Every Door eller StreetComplete-appene. Det inkluderer blandt andet spisesteder og butikker, jeg kommer forbi. Men lidt tilfældigt har jeg nu lagt mærke til at f.eks. lukkede restauranter, som jeg for længe siden har fjernet, pludselig dukker op på kortet igen. Ligeledes har jeg fundet et par eksempler på at butikker, som jeg har oprettet, senere får en dublet på samme placering.

Jeg har ikke tjekket systematisk, men umiddelbart ser det ud til at disse fejl opstår i forbindelse med ændringssæt, der beskrives som ’fvst fixes’. Jeg har lavet en kommentar til redaktøren af et af dem, men bagefter kom jeg til at tænke på, at det måske er mig, som bare ikke har forstået, hvordan den slags skal tilføjes kortet i DK.

Derfor: Sker der en form for automatisk tilføjelse/opdatering af restauranter, butikker og lignende på OSM i DK? (Og er det derfor spild af tid at lave den slags manuelt ved undersøgelse på stedet?)

Update: Har fået svar fra redaktøren. Der er ikke tale om automatiske kortopdateringer, men om at brugeren benytter et system, der udfra fødevarerapporter finder restauranter, der skal opdateres på OSM. Dog ikke helt sikker på, hvordan det forklarer fejl og dubletter.

1 Like