Automated edit aan autowegen

Ik zag vandaag dat autowegen ook nog vol staan met agricultural=no, overblijfsel van Dutch Mapper http://overpass-turbo.eu/s/Opk
N34 ben ik aan het aanpassen, maar als iemand alles in 1x kan doen, dan graag :slight_smile:

je kunt met overpass zoeken naar wegen die én met highway=…? en bicycle=no zijn getagged.
Deze kun je dan handmatig :wink: aanpassen.

Wat is de urgentie van het verwijderen van deze tag?
Dit riekt toch sterk naar weer een poging zogenaamde needless tags te verwijderen.
Zal best dat in een of andere default tabel staat dat agricultural als default no staat voor autowegen, maar wat is er zo erg aan als het nog een keer als tag vermeld wordt? Doet toch geen kwaad?

Slecht advies, op alle wegen lager dan trunk zijn fietsen gewoon toegestaan, die (bicycle=no) tags staan er meestal met een reden.

Even het verhaal teruglezen, echter is toen niet opgevallen dat de tag agricultural=no er ook bij gekomen was.

En om Marc te quoten:

Dat is prima, daar ben ik het ook mee eens, maar nu de tag er eenmaal staat, vraag ik me af waarom je dan nog zo hoog nodig die weer moet gaan verwijderen. Met oa een hele sleep history als gevolg.
En ook in het licht van - in mijn ogen - urgentere klussen, zoals het goed leggen van wegen met de BGT, ik kom overal in het land nog uit de bocht gevlogen wegen tegen, en het goed taggen van fietspaden. Veel fietspaden staan erin met highway=cycleway en meer niet en het is toch wel fijn/prettig als tot uitdrukking komt welk verkeersbord er staat en de toegankelijkheid van de hoofdrijbaan daarop wordt aangepast.

Maar goed, OSM is een hobby en ieder doet wat zij/hij zelf leuk vindt en ook dat is een groot goed.

Toch wel denk ik. De defaults zijn keurig per land bekend en worden ook door de betere routers zo gebruikt.

Stel nu dat ik op ieder G11 en G13 pad speed_pedelec=no ga zetten. Dat klopt op dit moment.
Er is nogal discussie over en dat kan als uitkomst hebben dat alsnog de verkeersregel wordt aangepast en de
speed_pedelec wel op het G11-fietspad mag. Dan moet je dus alle fietspaden aanpassen.

Nu kun je nog denken dat dat wel met een mechanische edit kan, maar wat doe je dan als het bord G11/G13 niet is aangegeven, of met situaties waar lokale overheden alsnog via een onderbord speed_pedelecs van fietspaden weren?

Als jouw oproep fietspaden van het juiste bord te voorzien overal is doorgevoerd kunnen alle tags die gelijk zijn aan de default eraf.
Komt, en dat is zeer waarschijnlijk, er weer een nieuw elektrisch vehicel bij dat van de overheid op het fietspad mag dan volstaat een wijziging op 1 plek: de default. En verwijnt er eens een vehicel dan hoef je dat ook maar op 1 plek iets aan te passen.