Android mapapp

Klopt het dat Vespucci de enige bruikbare OSM-editor voor Androïd is?

Met een paar andere kan ik wel notes, POI’s en tracks toevoegen maar verder niks.
Streetcomplete stelt vragen en vult dan dingen aan, maar dat is meer bezigheidstherapie dan mappen.

Wie heeft er ervaring met Vespucci of andere Android mapapps? Nuttige tips?

Ietwat off-topic, maar al mijn survey werk doe ik met Locus Pro (https://www.locusmap.eu); aangezien je vraagt naar andere mapapps. Puur en alleen om veld notities te maken, punten (waypoints) of gpx trackopnames: tijdens wandelingen door bossen levert dat naast de gpx ook een berg WPs op die ik daarna thuis met JOSM stuk voor stuk verwerk. Geen editing dus. Dat ziet er dan zo uit in Locus Pro na 1 hardloop survey: https://photos.app.goo.gl/MkJzG7kbCb9dT9m99

Ja, ook leuk! Bdankt voor de tip. Ik gebruik zelf mapillary voor survey, gewoon handmatig foto’s maken want wandelen gaat te langzaam om met de automatische fotofunktie te kunnen werken. Ik doe dat speciaal voor de kontrole van routemarkeringen, maar ben wel van plan er meer objecten op te gaan zetten die voor wandelaars interessant zijn. Bankjes, pikniktafels, waterpunten, TOPpen, bruggetjes, afvalpunten, veel meer surface, dat soort dingen.

De routelijn die ik afleg door de markeringen te volgen neem ik op met Geo Tracker, de meest simpele gratis accountvrije tracker die er bestaat.

Echt editen waar ik loop wil ik in mijn eigen woonplaats gaan doen, gewoon een wijk “grasmaaien” tot ik hem helemaal gedaan heb, en dan wil ik er ook klaar mee zijn en niet alles nog moeten uitwerken. Geen idee of het gaat lukken, maar de eerste indruk is dat Vespucci bruikbaar is als ik er eenmaal aan gewend raak.

Of ik dingen als de herinrichting van de Hoofdweg ermee kan doen betwijfel ik: van 1 rijbaan met 1 strook heen en 1 strook terug naar gescheiden rijbanen met wisselend 1 a 2 stroken, schuine doorsteekjes van en naar naar de parallelweg, fietspaden verlegd, stoplichten en oversteekplaatsen erbij, barriers erbij, van 1-strooks rotondes naar turborotondes… ik denk dat JOSM met luchtbeelden daar onmisbaar voor is. Maar micromappen, winkels, straatmeubilair, openbaar groen, sportvelden, crossings en parkings, dat hoop ik direkt in het veld te kunnen doen!

Ik heb nog verder gezocht maar het ziet ernaar uit dat Vespucci de enige volwaardige OSM-edit app is. Helaas heeft hij ook een irritante validator, ik moet nog kijken of ik die kan aanpassen om het hanteerbaar te houden.