Amsterdam 30 km/h

Dat is helemaal mooi. :+1:

Wat doen we met busbanen (en bus/trambanen). Zetten we die ook om in highway=busway?

1 Like

De paar woonerven in Zuidoost die zijn een beetje inconclusive vanuit die maxspeed-WKD van Peewee. Ik heb ze nog niet ingetekend.

Ik heb verder de hele gemeente Amsterdam, alles wat nog geen maxspeed had, 30 gegeven, en alles wat volgens de kaart van Amsterdam 50 zou moeten zijn nagelopen: Changeset: 145454786 | OpenStreetMap. Dat zal niet 100% correct zijn, maar de grote wijken die nog geen maxspeed hadden (en dus door een router als sneller dan 30 gebruikt zou kunnen worden, vooral in Amsterdam-Oost en -Centrum), zijn hiermee verleden tijd.

2 Likes

Mooi werk!

Ik had de max speed overpass kaart en de kaart van 50 naar 30 km/h eens naast elkaar getoond en dacht daar wat verschillen te zien maar dat zijn busbanen op de max speed overpass, die 50 km/h blijven.

2 Likes

Ja, ik heb een overpass op highway=Unclassified|residential|primary|secondary|tertiary zijn gedaan, dus alle highway=busway en trambanen zijn genegeerd.
Er waren een paar kleine stukjes busbaan-in-een-richting van echt één tramhalte lang die als 50 getekend waren en dat waarschijnlijk heel formeel ook zouden zijn (zie ook discussie hierboven) maar die heb ik als 30 getekend.

Mijn edit is wel grote stappen-snel thuis, dus perfect zal ze niet zijn, maar er stonden ook best een aantal wegen op 30 die nu 50 zijn…
En ik zie dat ondanks alles er tóch nog een paar kleine stukjes zonder maxspeed zijn. Grrr.

Ik had recent eens een scriptje geschreven in het licht van:

En zie dat sinds dien (12 nov) residential van 78.4% met maxspeed naar 79.3% is gegaan.

Klinkt misschien niet zoveel maar dat zijn toch weer 3038 wegen die van maxspeed zijn voorzien, een deel Amsterdam.

De huidige stand:

  • motorway :: missing maxspeed: 0 , total: 13070 , pct with maxspeed: 100.0
  • trunk :: missing maxspeed: 9 , total: 8166 , pct with maxspeed: 99.9
  • primary :: missing maxspeed: 413 , total: 45561 , pct with maxspeed: 99.1
  • secondary :: missing maxspeed: 1950 , total: 68103 , pct with maxspeed: 97.1
  • tertiary :: missing maxspeed: 7488 , total: 109623 , pct with maxspeed: 93.2
  • unclassified :: missing maxspeed: 59371 , total: 219656 , pct with maxspeed: 73.0
  • residential :: missing maxspeed: 75187 , total: 363292 , pct with maxspeed: 79.3
1 Like