Alternatief voor http://www.poieditor.com/

Achtergrond
Voor de volgende situatie zoek ik een alternatief dat niet met Google Maps werkt:

  • Zowel bij OSMand als Organic Maps (Android en Desktop) kan ik ‘favoriete plaatsen importeren’.
  • Orienteren op tripjes / vakanties doe ik het liefst achter de laptop.
  • Vaak verzamel ik dan lijstjes met plaatsen, supermarkten en bezienswaardigheden of parkeerplaatsen om wandelroutes te starten.
  • Het resultaat wil ik dan uitwisselen (sync) tussen mn devices voor onderweg.

Wat ik onderzocht heb
De meeste toepassingen die ik tegenkom zijn bedoeld voor:

  • Export in bulk na query
  • Tripplanner suites zoals Felt (wel heel mooi) of reis/itenary sites etc die overkill zijn voor mijn toepassing of betaalt terwijl ik het niet nodig heb.
  • Voor editen van POI op de OSM database

Wat ik zoek
Een alternatief voor http://www.poieditor.com/ die de volgende werkwijze ondersteunt:

  • Geef een eigen naam op
  • Voer een adres in of locatie
  • Doe een lookup voor GPS coordinaten
  • Voeg toe aan de lijst
  • Exporteer de lijst naar GPX bestand.

Weet iemand een voorbeeld?

OsmAnd heeft tegenwoordig Osmand Web

Met OsmAnd Start (gratis) kan je die koppelen aan de app en kan je POI’s beide kanten op synchroniseren.
Voor het synchroniseren van tracks heb je naar mijn weten wel een betaald account nodig.
Alleen het zoeken op adres werkt niet optimaal.
Als je een GPX wilt kan dat ook, na het drukken op de puntjes van het mapje personal:
image

2 Likes

Ik gebruik voor het plannen van tripjes altijd QMapShack met brouter integratie.

QMapShack heeft prima ondersteuning voor het werken met POI’s inclusief database support en de route incl. POI’s naar mijn GPS kopiëren is een kwestie van “Send to GPS”. Voor mijn smartphone stuur ik het ,gpx naar me zelf via de email, haal het op in mijn mobiel en bij het openen gaat dat automatisch naar OsmAnd.

1 Like

Oh wow, ik was dus zooo dichtbij :grinning: :see_no_evil:

Gelijk gecheckt en ingelogd, zag de favorieten van smartphone al in de browser er bij staan. Dan gebruik ik OSMand online als startpunt ipv andersom.

Dus de OSMand Online brengt het via native sync naar OSMand Android en de handmatige gpx export naar een sync map in mn cloudopslag brengt het naar mappen op smartphone waar Organic Maps het ook kan oppikken.

Plus ik bewaar het na tripjes altijd als file ook enzo.

Dank!

Kende ik niet, ga ik zeker ook even proberen!