ALERT: Let de komende uren op je edits !!

Een grappenmaker heeft mij als vandaal aangemeld bij Firefishy. Ik heb het sterke vermoeden dat dat iemand is die het niet op prijs stelt dat ik een bijdrage heb geleverd aan het ODbL clean krijgen van enkele wegen in Nederland.
Aanstaande zondag om 10:00 gaat de database in read-only modus. Nederland is momenteel relatief schoon, maar ik kan je aanraden je edits in de gaten te houden totdat de database in read-only gaat. Het zou nog wel eens kunnen dat iemand je edits wil terugdraaien zodat de database weer vervuild raakt.

Bedoel je dit misschien: http://www.mail-archive.com/talk-de@openstreetmap.org/msg92892.html

Aardig dat je dat gevonden hebt. Het lijkt me wel sterk dat hij dat voor elkaar heeft gekregen bij Firefishy, policy is dat je eerst iemand een mailtje stuurt en dat je de wegen daadwerkelijk verprutst. Ik had niets ontvangen tot de melding van Grant. En Grant heeft de block zelf binnen een paar minuten weer verwijderd.

Merkwaardige posting op dat forum trouwens, volgens mij hebben de meeste Duitsers de impact van de licentiewijziging totaal nog niet door. Er gaan daar helaas bijna 100.000 wegen en ruim 1.200.000 nodes verdwijnen. Nog een paar dagen geduld, dan kun je de onrouteerbare gatenkaas daar ook aanschouwen. Een serieuze kaartenbouwer kan mogelijk pas na komende zomer weer een kaart maken van Duitsland op het kwaliteitsniveau van de huidige kaart.

Vreemd om je daar druk om te maken.
Maar dat is dan mijn persoonlijke mening.

De snelweg A74 is aan de Nederlandse kant klaar op een paar borden na.
Het is alleen een paar dagen wachten tot de opening zodat iedereen er over mag rijden.

In de lokale krant (de limburger) staat vandaag een artikel van een verslaggever die al toegelaten werd tot de snelweg.
Vandaag mogen de kinderen zich uitleven op het asfalt, net als wandelaars en fieters.

Wat zou een snelle methode zijn om de routeringsfouten eruit te halen na de “grote Schoonmaak” ?

In mijn omgeving zijn de meeste fietspaden schoon. Soms ontdekte ik toch nog zo’n paar meter besmette weg. Een klein stukje geeft al ellende. Ook een besmette verbindingsnode tussen twee wegen zou wel een los kunnen laten. Die nodes opnieuwe editten was gewoon geen doen. 'k heb dus niet de illusie dat de boel dadelijk routeert.
Zodra een nieuwe versie van de OFM light uitkomt kan ik gaan vergelijken. Dan laat ik de versie van 31 maart bnl (full) in Mapsource staan naast de OFM-lightversie. Dan moet door het maken van routes in Mapsource toch snel blijken wat niet in orde is?:expressionless:
Krijg trouwens een beetje afkickverschijnselen…soort cold turckey… er valt immers niets te editten. :slight_smile:

Sommige delen van Nederland zullen er niet onder lijden, maar andere delen wel. In sommige Duitse plaatsen wordt 1/3 van het aantal straten verwijderd. In sommige plaatsen zijn geen lokale mappers, dus moet dat door passanten gebeuren. Vorige week fietste ik met mijn vrouw in Friesland. Toen ik een boerenree opreed, vroeg mijn vrouw of dat de bedoeling was. Volgens mijn kaart wel. Ik kon het fietspad dat op de kaart stond niet vinden. Toen ik bij de ingang van een weiland stond, was er alleen gras te zien, maar geen fietspad. Dat niet-bestaande fietspad heeft bjna 4 jaar lang op de kaart gestaan. Zo z\ullen straks delen van Nederland weer blanco zijn en blijven. In het buitenland zal het maanden, zo niet jaren duren voordat de kaart weer op het oude niveau is.