Bij AHN 4 vond ik het contrast veel minder dan AHN 3.
Maar toen heb ik: %22rasterFunction%22:%22Hillshade%22
veranderd in: %22rasterFunction%22:%22Hillshade - Multidirectionaal%22
En dat maakt een groot verschil, dit is zonder:
In een ander topic wordt de “AHN4 maaiveld TEST renderingsrule - Hillshade” aangehaald, met het verzoek in JOSM te gebruiken, m.a.w. een betere laag voor OSM bewerkingen.
Je kunt een kopie maken van de .jos file en anders noemen (bijv. met test in de naam) en daar de wijziging in doen. En dan daarop dubbelklikken om JOSM te openen.
Mijn WMS-url is inderdaad anders. Via “Uitgelijnde afbeelding …” rechtstreeks toevoegen levert bij mij 400 foutmelding op. Via de .jos file gaat het wel goed. Ik weet niet waar dat precies in zit.
de parameters tekens in de wms string moeten anders zijn dan de tekens in de .jos file.
verschil in gebruik: & ampersand &
etc.
Is maar net, bij welke methode wat slikt.
De korte parameter, zoals die nu in de .jos staat, daar gebruiken we name “Hillshade” bij de renderingRule opvraag, als je
“AHN - Hillshade” gebruikt krijg je het volgende.
Alleen deze naam veranderen. Zie name
Geeft bij “Hillshade”. egale styling maar niet zo veel detail.
Schijnbaar reageert de ESRI server door het volgende plaatje te geven. Gelijke tiles visualisatie
Geeft bij alleen name verandering “AHN - Hillshade” hier is elke tile apart gerendeerd, zo krijg het een blokkerig geheel.
Ook de url die jij aan geeft met veel meer parameters geeft dit resultaat. Hoewel daar “Hillshade” in de parameter staat, de get aanvraag naar ESRI en hoe ESRI het behandeld geeft dit resultaat, blokkerige tiles , styling verschillen met naast liggende tiles. Dat werkt niet lekker.
AHN3 werkt weer, men gebruikt nu de standaard, eerder gebruikte men de AHN2 renderingsrule.
Daar speelt nu dezelfde problematiek als bij de AHN4 lagen.
Ik heb de .jos aangepast en tevens een extra laag AHN4 maaiveld toegevoegd met zichtbare block tiles. Je kan kiezen. (tiles zichtbaar in visualisatie).
Gaaf, geeft ook een goed idee van de vorm van een gebouw.
Duidelijker dan luchtfoto’s en laat ook de overhangen zien die niet in de BGT zijn ingetekend.