Aanpassing wegennet Mortsel

Dag allen,

Als mobiliteitsambtenaar in Mortsel passen we geregeld het 1 en ander aan op het openbaar domein. Helaas ben ik niet onderlegd om dit op OSM direct in te voeren. Bijgevolg heb ik 2 vragen:

  1. Op korte termijn: kan ik hier of ergens anders iemand informeren over de aanpassingen die deze wel doorvoeren?
  2. Op lange termijn: zijn er tips of advies over hoe ik best kan starten met het leren aanpassen van de kaarten?

Concreet gaat het bijvoorbeeld hierom. We hebben enkele aanpassingen gedaan aan ons woonwagenterrein Gasthuishoeven waardoor op de kaart hieronder de rode wegen voor gemengd verkeer zijn en de paarse routes enkel nog voor fietsers.

Alvast bedankt!

Beste,

Bedankt voor uw bericht.

Als antwoord op uw vragen:

  1. Ik heb een note gemaakt met uw bemerkingen → Note: 4162397 | OpenStreetMap. Deze wordt vroeg of laat door één van de vrijwilligers uit de OSM-gemeenschap verwerkt.

  2. Heeft u al een account aangemaakt? Dit kan perfect onder naam ‘MobMortsel’ of een andere werkgeraleteerde naam.
    In deze online presentatie gemaakt door één van onze vrijwilligers, kunt u terecht met meer info voor beginnende mappers → https://multimob.be/uploads/osm-handbook.pdf
    Ik stel voor dat u hier al eens doorgaat en eventuele vragen als reactie op dit bericht post. Indien u gemotiveerd bent om actief aan de slag te gaan met OSM en u graag nog wat hulp krijgt, kunnen we bij de OSM-gemeenschap eens bekijken of er zich niet iemand voor een uurtje kan vrijmaken om u verder op weg te helpen.

Hopelijk is dit een antwoord op uw vragen.

Vriendelijke groeten,

Thierry
vrijwilliger OSM.be