aanpassing niet goed verwerkt...

Het Eppenhuizermaarpad heb jij op 4 juni 2010 gemapt met als surface=shell. Jij hebt het oppervlak perfect ingevoerd. Maar toch werd het als een verhard pad weergegeven. Sinds gisteren weten we dat de OFM surface=shell niet rendert.

Toen ik daar afgelopen fietste, kwam ik niet vooruit vanwege de nieuwe schelpenlaag. Ik moest aan een verhaal denken van iemand die problemen had met de Onroute Fietskaart, zie:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=76&t=32427

Ik neem aan dat jij een beetje baalt. Je hebt het pad perfect getagd, maar door mijn (officieel foute) tag surface=gravel, wordt het pad goed weergegeven. Het pad is inmiddels alweer aangepast door GiantJohan. Waarschijnlijk heeft hij de ligging aangepast.

Ik kan dat zo aanpassen zodat surface=(crushed_)shell(s) in een volgende updates gewoon als ‘onverhard fietspad’ worden gerenderd.

Als surface één van deze termen bevat (ash|bad|clay|cob|compact|dirt|earth|erde|gr|loam|mud|peb|sand|shell|shotter|stone|rock|turf|wood|unpaved) zal het als onverhard worden beschouwd.
Heb er nav de tagwatch ook nog een aantal (bad, clay, rock, wood) aan toegevoegd.
Btw highway=cycleway met onverhard worden op de OFM niet vermeden bij onverharde wegen vermijden; onverharde (bos)paden met bicycle=yes (bijv mtb routes door het bos) wel.

Dat heet dus taggen voor de renderer Mattheus, beter is het om de renderer (OFM in dit geval) aan te passen ipv de tags op OSM.
Volgens mij wordt het nu wel erg off-topic.

@Ligfietser: 'k heb bovenstaande even uitgeprint en boven de compuiter gehangen. Lijkt me wel handig als geheugensteuntje.
'k Zal als ik een schelpje tegenkom op het pad voortaan taggen als shell(s) o.i.d. Rond Dordt vind je die trouwens niet zoveel.
Ben voorlopig even bezig met wat opruimwerkzaamheden voor het Groene monster rond Dordt en een nieuw natuurgebied op het zuiden van het eiland.

De discussie over de verharding van fietspaden gaat hier verder.

Gisteren en vandaag heb ik mijn camera meegenomen om de knooppunten die ik tegenkwam, te fotograferen zodat ze goed op de OSM komen. Gisteren heb ik er 5 gevonden en vandaag 18. In sommige streken zullen de knooppunten goed voldoen, maar in andere gebieden helemaal niet. Rondom Eppenhuizen zijn de knooppunten redelijk compleet, maar de verwijzingen zijn onlogisch. Bovendien zijn ze te krenterig met borden geweest. Vanaf 11 ga je richting 12. Onderweg geen enkele verwijzing naar 12 en bij toeval ontdekte ik dit knooppunt bij de Meedstermaarpad. Er was een gat gegraven naast het pad net voorbij Zandeweer. Staat er een bord bij: verboden harder te rijden dan 30km per uur: het is een fietspad! In de buurt van Appingedam zijn ze bezig met de knooppunten. Sommige palen staan er, maar de bordjes moeten nog worden gemonteerd.

Wellicht dat er nog extra bordjes worden geplaatst in de gebieden waar de bordjes compleet lijken. Als je een tocht wilt fietsen zonder kaart, maar met alleen knooppunt nummers, verdwaal je gegarandeerd.