Geef je mensen de gelegenheid, dan zal het veranderen.
m.a.w teken het zo goed in dat het niet verandert hoeft te worden.
Dit vraagt op deze plaats even meer tijd, de kruising goed leggen met alle tags.
Geef je de mogelijkheid voor verbetering dan zal de ander dat veranderen, tezamen zal je er meer tijd aan besteden.
Wat zou er met deze te veel verbruikte tijd gedaan kunnen worden.
m.a.w. welke basis geef je om te werken.
De basis voor Nederland is de luchtfoto actueel.
Ga je met de wegen aan de gang, daar hoort nu de overlay BGT omtrekgericht bij.
Dit is een twee eenheid, die ik nu standaard gebruikt.
Sinds dat wij ons hard hebben gemaakt voor het gebruik van de BGT. Kunnen we de kwaliteit van de ligging van de wegen aanzienlijk verbeteren. Ja, en dan veranderen alle wegen. (Zou iedereen aan mee moeten werken).
Omdat de routering vast liep op basis van een “gate” in doorgaande weg, die alleen bij ijs is afgesloten, maar de tags op die barrier klopte niet zodat de weg op slot stond, moest ik omrijden, tevens merkte ik dat veel wegen op 80 staan. Terwijl het inmiddels 60 is geworden.
Nu ben ik alle wegen aan het recht/rond leggen in die omgeving. (Ook paden in de bossen AHN, wat ik het leukste vindt)
Diep ingezoomd en zet daardoor meer nodes, in/uit zoomen, doe je niet, verschuift de kaart en zet nieuwe node, ook al lijkt de weg ogenschijnlijk recht, op hoger inzoomniveau kan je niet goed uitlijnen. Advies teken alleen ingezoomd.
Ligging, begrijpelijk, vroeger hadden we alleen BING, nu kunnen we de combinatie gebruiken, wat de standaard zou moeten zijn.
Helaas niet in alle editors, daar komt weer een terug tagging van de zojuist goed gelegde wegen. Zonde, maar ja.
Bij te hoge zoom werken en niet de beste basis/overlay gebruiken, geeft andere de mogelijkheid tot verbetering.
Met dank aan EOSfoto en It’s so funny voor hun Mapillary beelden van de doorgaande wegen. Anders had ik het niet kunnen doen. Zone 60 taggen. (Tevens stond het op het wegdek, luchtfoto, de bevestiging in Mapillary).
Als je zo structureel door een gebied heen gaat dan kom je veel meer zaken tegen die verandert moeten worden. Ook naast de weg is er nog veel te doen.
Kijk in het buitengebied van dit gebied of mijn manier van mappen jouw instemming kan krijgen.
http://www.openstreetmap.org/#map=14/50.7729/5.9619
Kijk en vergelijk met BGT.
Staan er op:
Mattheus, kan zijn fietspaden controleren ten opzichte van de BGT omtrekgericht overlay, de fietspaden uitlijnen op de middenlijn van het pad.
Nu kijk ik wel eens in achive, wat er vandaag gemapt is en vergelijk dit met de BGT, in de tekst “weg verbeterd” of in die trant, terwijl de weg nog dan duidelijk over het trottoir loopt, haakse hoeken rond worden gemaakt etc.
Een goede tool is, om wegen recht, rond te leggen, improve way accuracy mode.
met gebruik van ctrl toets.
https://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Action/ImproveWayAccuracy
Ik heb niks weggegooid altijd verandert of gecombineerd, dan is JOSM de editor.