2 & 3 juli is de FOSS4GNL, georganiseerd door OSGeo.nl. Hét evenement voor opensource-geotoepassingen in Nederland, voor en door de makers en gebruikers. Tickets gaan begin mei in de aanbieding, maar je kan deze maand wel een presentatie of workshop aanmelden. Dus als je iets leuks gedaan hebt waar je over wil vertellen, of iets gemaakt hebt, een proces waarbij OSM duidelijk meerwaarde had boven de basisregistraties, of op andere manier iets te melden hebt: meld je verhaal/workshop aan!
https://foss4g.nl
Hoi. Ik wil wel een workshop geven over het gebruik van de Overpass query language. Ik durf nou niet te beweren dat ik een expert ben, maar ik weet er genoeg over dat ik er anderen mee kan helpen.
Ik twijfel nog over of dit thema beter is als korte of als lange workshop. Als iemand interesse heeft om samen met mij zo’n workshop te geven, dan sta ik daarvoor open.
Je kan hem aanmelden, en dan ergens bijzetten dat je twijfelt over lang of kort (als je nog steeds twijfelt). Dan geef je de programmacommissie ook ruimte om het goed in te passen. Vorig jaar is er ook wat mee geschoven.
En er wordt overigens ook gekeken naar het thema van de workshop. Dus als er twee OSM workshops zijn, dan worden ze niet tegelijk gegeven, maar juist achter elkaar. Dus… het zou leuk zijn een hele track met OSM workshops te kunnen doen (dit is een aanmoediging voor anderen ;-))
De website foss4g.nl is aangepast: je komt nu niet direct bij de Call for Presentations uit. Er is ook wat meer info beschikbaar… en vanaf daar kan je doorklikken naar de CfP (want we kunnen nog wel wat meer OSM op het programma gebruiken).