Zou iemand een workshop willen/kunnen komen geven over OpenStreetMap?

Vandaag was werkplaats Openstreetmap aan de HvA. Bijna alle studenten hebben een kleine bewerking gedaan (een parkeerplaats). Sommige hebben iets uitdagender dingen gedaan (zoals een onderdoorgang of een veldnaam :wink: ). Ik kon op dat moment niet iedereen tot in detail begeleiden, maar in grote lijnen is het goed gegaan. Overigens zat Eggie er bovenop! Bedankt voor deze assistentie-op-afstand.

Komende tijd zullen in ieder geval 7 studenten een project opzetten op/rondom Openstreetmap. Van deze plaats wens ik ze wederom veel succes!

6 Likes

Aan HOT ben ik helaas niet meer toegekomen (tenminste, niet het uitvoeren van een van de opdrachten). Ik heb ze wel geïntroduceerd tot de projecten(pagina) en verteld dat ze hier ook aan kunnen werken in het kader van hun opdracht.

En uiteraard de kerstkaartenbijeenkomst bij Tomtom onder de aandacht gebracht. Waar ook humanitair gekarteerd wordt!

3 Likes

O, en dankzij Hans zijn twee studenten ook nog de straat op gegaan om ter plekke te controleren wat voor paal er aan de Mauritskade staat. Het resultaat is deze lantaarnpaal, die ik overigens voor de klas heb ingetekend.

Dus het lijntje straat → bewerking —> database —> kaart is volgens mij wel helder :wink:

7 Likes

Ik wilde nog even zeggen dat @Lachgast dit echt fantastisch heeft gedaan. De studenten zijn in een korte tijd een heel eind op weg gekomen.

9 Likes