Woonerf: highway=living_street

Aan de oostkant van Gorinchem ben ik druk aan het mappen. Het zijn grotendeels woonerven en enkele 30km-zones.

Het taggen als woonerf doe je met highway=living_street. In Mapnik rendert dit tot grijze wegen die moeilijk te onderscheiden zijn van het grijs vd bebouwde kom.

Toch maar stug doorgaan want ik heb hier meermaals gelezen dat je niet tagt voor de renderer.
Als ik echter elders in Nederland eens kijk naar woongebieden met veel woonerven dan zie ik dat de tag highway=living_street nauwelijks gebruikt wordt. Dat vind ik eigenlijk vreemd in gebieden waar intensief gemapt wordt, bijvoorbeeld Apeldoorn-De Maten, Zoetermeer, Emmen.

Is dit andere forumleden ook al opgevallen?
Zou dit komen doordat veel mappers de focus op andere onderdelen richten of toch dat het niet mooi rendert?

Je houding om volgens de regels door te werken is goed.
Ik denk dat de vraag is hoe hoog het invoeren van snelheden en woonerven het op de prioriteitenlijstjes van de mappers staan. In Emmen zijn binnen de kom nog nergens snelheden ingevoerd: link (laden van de overlay kan eventjes duren).

Dank voor de link; kan hier inderdaad mooi zien waar snelheden zijn ingevoerd en ook waar woonerven zijn, bijvoorbeeld in Dordrecht en Oosterhout.
Kan hier in een oogopslag zien waar er nog werk aan de winkel is; ideaal.