Woensdag 6 maart online community bijeenkomst

We kunnen het hebben over kerst-gerelateerde objecten op de kaart. Misschien heeft iemand een winkel voor kerstversieringen in zijn/haar buurt op de kaart gezet, of er is een mast die jaarlijks dienst doet als kerstboom. Dat is vast leuk om te bespreken.

1 Like

Ik wil kort laten zien wat je in Qgis kunt doen met een geopackage bestand van OSM (NL) en BGT (Begroeid terreindeel). Als er bredere behoefte is aan deze bestanden kunnen we kijken hoe dit het best beschikbaar gesteld kan worden.

3 Likes

Zou het een goed idee zijn om binnenkort een meeting te houden?

Goed idee, stem maar weer voor een datum

  • Dinsdag 27 februari 19:30 - 21:30
  • Woensdag 28 december 19:30 - 21:30
  • Donderdag 29 december 19:30 - 21:30
  • Zondag 3 maart 14:00 - 16:00
  • Dinsdag 5 maart 19:30 - 21:30
  • Woensdag 6 maart 19:30 - 21:30
  • Donderdag 7 maart 19:30 - 21:30
  • Zondag 10 maart 14:00 - 16:00
0 voters
1 Like

December is misschien iets te ver weg

:roll_eyes: Dan denk je alles te hebben aangepast… Ik mag het niet meer aanpassen dus december = februari bij deze

1 Like

Tis 6 maart geworden: OSM Nederland bijeenkomst (online) | OpenStreetMap Calendar

1 Like

Na een aantal jaar afwezigheid, eens kijken wat ik in mijn omgeving zo zou kunnen doen. Dus maar eens beginnen met een samenkomst.

1 Like

Morgen is het weer zover. Iemand op voorhand al onderwerpen wil aandragen of wordt het de grote improvisatieshow (waar we iedere keer de tijd wel vol mee krijgen)?

We kunnen het hebben over Provincie van de Maand. Verder wil ik wel mijn maxspeed tagging workflow laten zien. Nu nog hopen dat ik deze keer wel mijn microfoon werkend krijg.

Welkom terug! Ik weet zeker dat er genoeg dingen te doen zijn, er zijn denk ik ook wel nieuwe bronnen waardoor je alle oude dingen nog eens over mag doen!

1 Like

Ik ga kijken of het me lukt om ook aan te sluiten

1 Like

Ik ben van plan om er bij te zijn. Na de lange discussie over fietspaden met stoep hier wil ik me graag aan jullie voorstellen. Verder ben ik geïnteresseerd om te leren van jullie ervaring met het mappen van lange afstands-wandelroutes en het importeren van kadasterdata in OSM (BAG import).

1 Like

Ik kan het eerste half uur wel even aanhaken. Misschien wel even leuk om een korte rondgang te maken (in 2 minuten een korte introductie en iets waar je laatst mee bezig bent geweest of nog graag zou willen doen/leren).

1 Like

Ik wil als luisterend oor ook meedoen.
Reden:

  1. door vele niet prettige privé omstandigheden kwa focus OSM even langere tijd links moeten laten liggen helaas.
  2. Misschien hoor ik iets n.a.v. de passerende onderwerpen waar mee ik helpen kan.
  3. Headsetje is 30 minuten terug overleden (de condoleance kaartjes heb ik al verstuurt alsmede het afscheidsprotocol: crematie).

Weet niet of @Cartographer10 al een alternatief had: de Calyx server die we laatste keren gebruikten, is al een tijdje uit de lucht (hadden we met OSGeo.nl ook last van).

Een mooi alternatief is VC4All door o.a. mijn ex-Waag-collega Björn Wijers: Nederlandse Jitsi servers. Wij, OSGeo.nl hebben die al eerder gebruikt, Jitsi kennen de meesten denk ik, dus via https://vc4all.nl/ stel ik voor.

Goede. Ik had ook gezien dat Calyx offline was. Ik maak straks wel een meeting aan en plaats de link dan hier

2 Likes

Helaas maar heel kort de meeting bij kunnen wonen…

Heel veel succes daar, ik meld me als ik weer OSM bijdragen kan leveren

Is er al bekend wanneer de eerst volgende online meeting gepland staat ?