Woensdag 6 maart online community bijeenkomst

Hoe schuif ik aan ?

Dat staat beschreven in het allereerste bericht hierboven.

Top! lijstje was zo lang dat ik dat over t hoofd gezien hebā€¦
App geĆÆnstalleerd, dus wat mij betreft ben ik er.
Ik ben benieuwd !

Bij deze online bijeenkomst geweest & wat mij betreft ben ik ook weer bij de volgende !
Reden: Leercurve vind ik hoger & door gelaatsuitdrukkingen van de mede sessie genoten te kunnen zien leiden zulke sessieā€™s niet tot felle discussieā€™s maar eerder tot oplossingen en/of leermomenten.

1 Like

Weer aangepast, dit keer woensdagavond 12 april: OSM Nederland bijeenkomst (online) | OpenStreetMap Calendar

2 Likes

Ik ben er graag weer bij !

Kunnen we het woensdag o.a. hebben over tussentijdse resultaten van Tjuroā€™s gestartte ā€œverkeerde websitesā€ maproulette ? Welke gebieden zijn totaal nog niet aanbod gekomen ? Welke gebieden die wel aanbod gekomen zijn hebben OSM forumleden die kunnen fungeren als lokale ā€œogenā€ ? Om maar een paar vragen beantwoord te krijgen n.a.v. bovenstaande maproulette.

Ik ben er woensdag 1 uur bij. Die roulette is leuk en verbazingwekkend. Nooit geweten op hoeveel verschillende manieren een website uit de bocht kan vliegen.

Zijn er nog mensen die ik vanavond online zie ?

Mijn iPad doet vreemd, ineens valt zo maar mijn beeld weg, daarom ben ik er vanavond niet bij helaas.
Mochten jullie een tijdje niets van mij zien zal de reden zijn dat mijn iPad overleden is

Het was weer gezellig. Tot de volgende!

1 Like

Na de (zoveelste) diskussie over village_green heb ik ze in de gemeente Zuidplas allemaal opgespoord, bekeken, afgekeurd en veranderd naar wat het wel moet zijn. Het waren allemaal kleine veldjes met vooral gras.
Gewoon overpass-turbo gebruikt, geen filtering op grootte of zo; de grote zouden er heel weinig zijn en die pik ik er op het oog zo uit. En dan handmatig editen, in Id gaat dat prima zolang er verder niks aangepast hoeft te worden.

Ik heb ook gekeken in onze dorpen of daar misschien een brink- of meent-achtig terrein was. Maar niks komt ook maar in de buurt. Ik denk dat je daarvoor meer in het oosten des lands moet zijn.

Ik pak nog een ring om mijn gemeente mee, die kan ik ook uit eigen ervaring wel beoordelen. Mocht ik een mogelijk echte tegenkomen, dan kan ik er wel een note op zetten of zo. De vraag is alleen: wat is in deze tijd en in Nederland een echte village_green? Een officieel aangewezen gemeenschappelijk weide of veld waar ieder zijn dieren kan parkeren tijdens veemarkten en dergelijke? We taggen wat het nu is, en dat zal overal toch wel wat anders geworden zijn.

2 Likes

Datum weer aangepast naar Zaterdag 29 april OSM Nederland bijeenkomst (online) | OpenStreetMap Calendar

Meeting van vandaag al afgelopen ?

Ik heb staan vanavond 19:30. Weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik daaraan kwam. (Mijn) laatste bijeenkomst was 12 april 2023. Maar zie ook 29 april. Kan niet in OSM kalender vinden. Misschien had ik per ongeluk op 12 mei ook gezet. Laat maar weten wanneer volgende is.

IK kan hem op de 17e zetten. Dan komt de eerst volgende zaterdag wel raar uit. We zouden deze maand ook de woensdag kunnen skippen en de 27e doen (of natuurlijk de zaterdag skippen en alleen de woensdag doen)

1 Like

Alle gestelde datums zijn voor mij goed.
Sorry trouwens voor laatste online meeting, door mantelzorgtaken was ik pas 11:30 beschikbaar :frowning: nog wel ingelogd maar er was niemand meer.
Mag ik projectlijst Nederland kort op de agenda zetten in de aankomende online meeting ?

Heb hem op Woensdag 17 mei gezet: OSM Nederland bijeenkomst (online) | OpenStreetMap Calendar

Wat mij betreft prima

Ik check over 5 minuten in want ik zag dat ik de enige was om 19:30

Sorry, niet gehaald, hopelijk volgende.