WMS Openbasiskaart.nl: openstreetmap ondergrondkaart

Ik gebruik het OSM via de url https://www.openbasiskaart.nl/mapcache/? en dan de kaartlaag Openbasiskaart.nl: openstreetmap ondergrondkaart.
Nu valt het me op dat de blauwe lijnen voor fietspaden niet meer in beeld komen.
Zijn deze met een reden uit de kaart gehaald?
Weet iemand hier het antwoord op, ik hoor hetgraag.
Groet
Natasja

De link werkt niet voor mij.

Gebaseerd op dit stukje tekst en MapServer om de kaart te renderen lijkt het erop dat zij zelf de kaarten aanmaken gebaseerd op de gegevens in OSM. Je hebt denk ik meer kans op antwoord als je het bij hun zelf vraagt.

Beste Kees,

De url is wel te openen als een wms binnen GIS applicaties, zoals QGIS. Daarna krijg je een aantal varianten van de OSM, die je als kaartlaag aan je view kan toevoegen.

Hierin zijn de fietspaden (blauwe stippellijnen niet meer zichtbaar). Ik vraag me af of hier een reden voor is. Direct in het OSM kijken, geeft de fietspaden wel weer. Wellicht dat in de opbouw van de WMS/WFS, fietspaden ‘verloren’ gaan.

Dat kan zeker zo zijn. Deel van het renderen van een kaart is aangeven wat je gerenderd wil hebben. Hat kan zo zijn dat Openbasiskaart besloten heeft dat ze fietspaden niet meer zichtbaar wil hebben op deze specifieke kaart, maar het kan ook een foutje zijn. Maar om daarachter te komen zul je de vraag beter aan Openbasiskaart stellen.

Het kan zijn dat zij hier meelezen, maar gegarandeerd is dat niet.