Wilhelminadorp, Zld Aanpassen weg

Is er een ervaren mapper die onderstaande aan wil passen.

In Wilhelminadorp bij Goes, Zld staat de Brugstraat met relaties van busroutes tweemaal getekend op OSM.
Dit moet slechts eenmaal deze straat zijn.
Maar omdat er relaties zijn heb ik geen idee hoe dat aan te passen.

Hoe dit ontstaan is is voor mij niet duidelijk.
Ik heb wel een aantal straten in de omgeving bij getekend en enkele dubbele straten zonder relaties aangepast.
Daarbij heb ik wat foutjes gemaakt zie ‘keepright’ en hersteld.

Bij voorbaat dank.
mvrgr Jan.

Hoi Jan,
Bedoel je de Brugstraat? http://www.openstreetmap.org/browse/way/215626816
Daar heb je twee relaties:
Relatie Lijn 22 Goes Station NS - Oud Sabbinge Ring (387398)
Relatie Lijn 22 Oud Sabbinge Ring - Goes Station NS (387399)
Dus voor iedere richting een aparte. Klopt dit niet?

Hoi Jan,

Die Brugstraat is toch helemaal niet dubbel uitgevoerd. Tot aan het losliggende fietspad een enkele baan of het moet wel erg veranderd zijn. Die relatie van de fietsroute kan dus gewoon op een enkele rijbaan. http://goo.gl/maps/vTKwI Is het hier dan zo veranderd?

Verder lopen de buslijnen 22 dood op de westelijke havendijk via de Stamperiusstraat. Die relaties kunnen er denk ik af. Op het kruispunt loopt de Meestoofweg door in de stamperiusstraat.
Ik heb ook nog gekeken op de westeuropakaart 2012 en daar loopt alles ook over één weg. Dat fietspad heb ik nog gemapt geloof ik. Net als de situatie bij de carpoolplaats aan de Deltaweg.
Mocht het niet lukken geef dan even een seintje, dan help ik wel even herstellen.

Groet,
Egbert

Volgens mij kan dan deze rijbaan dan gewoon weg: http://www.openstreetmap.org/browse/way/215626818
De noordelijke laten staan want dat is het minste werk omdat daar ook nog een fietsroute overheen loopt.

Edit: Ik heb het even aangepast, klopt het zo?

Bovendien heet die ook niet Langeweg, want die eindigt bij de Begraafplaats. http://goo.gl/maps/aWca5

k Heb de Christinastraat ook nog even doorgetrokken tot de Brugstraat. Die was verdwenen.

Hoi Ligfietser en Eggie,

Ik was inderdaad van mening dat de routes op een weg moesten staan.
Er is niets veranderd.
Ik heb al meer wegen bij getekend omdat ze verdwenen waren.
Nu klopt het weer.
Die busroutes op beide wegen waren dus het zelfde.
Er kon met een van beide verwijderen volstaan worden? Dat zag ik niet.
Bedankt voor de snelle hulp.

mvrgr Jan

Leuke omgeving woon jij Jan. Binnenkort vaar ik met de Klipper Avontuur vanaf de Houtkade naar 't Sas. Zal eens kijken of de Brugstraat er nog ligt.
Het deel van de Brugstraat waar ik doorheen moet zal hoop ik openstaan. :slight_smile:
Eggie

De volgende Errors en Warnings ziet JOSM nog staan in dit gebied:

Errrors:

One node ways (3)

  • H A Hankenstraat (1 node)
  • Meestoofweg (1 node)
  • H A Hankenstraat (1 node)

Warnings:

  • Crossing building (1)
    (Footway tussen Brugstraat en H A Hankenstraat loopt dwars door Building. Zie Bing: óf footway verplaatsen, óf building verplaatsen, óf [covered:yes].)

Overlapping highways (3)

  • 2 ways: Westhavendijk, Westhavendijk (tertiary en service)
  • 2 ways: H A Hankenstraat (unclassified en unclassified, met en zonder name)
  • 2 ways: Westhavendijk, Westhavendijk (tertiary en unclassified)

Dus Duplicate ways zoals je die ook op OSM Inspector kunt zien.
In onderstaand image heb ik de duplicate ways uit elkaar getrokken om ze zichtbaar te maken.

Wil je dat ik deze corrigeer Jan? Of wil je ze eerst zelf nog even zien?

Ha AnkEric,

Volgens mij is het meeste al verbeterd nu. Nu ik toch bezig was ben ik de aansluiting met de nieuwe Randweg aan het corrigeren. Daar zat het fietspad in de knoop al een jaar bij het tunneltje. Bovendien mag je daar niet meer met de auto Wilhelminadorp in. http://www.openstreetmap.org/?lat=51.524804&lon=3.89453&zoom=18&layers=M
Jan… kijk jij even of het nu goed is?
't vreemde is dat die fout in keepright helemaal niet opduikt.

Eggie

AnkEric en eggie,
Ik wacht liever even op de update volgende week dan kunnen zien.
Het meeste is inderdaad reeds gedaan.
Op het ogenblik kan ik niet openen om te mappen of te kijken naar de aanpassingen…
Donderdag 18 april of eerder bij mooi weer ben ik in Wilhelminadorp en zal ik tracks opnemen.
Mvg Jan.

ja… onderhoud aan de server…

Jan,

Als het h’oed is is H’oes weer ontdaan van duplicate tags. Wilhelminadorp is ook goed nu.
Van de week nog even op de osminspector kijken. Met dank aan de kritische blik van Eric. :slight_smile:

Groet,
Eggie

AnkEric en eggie,
Bedankt voor de div. aanpassingen.
Ik kan niet alle foutjes die je opgegeven hebt vinden, je hebt er al heel wat uitgehaald lijkt me.
Ik had de tracks nodig voor het voetpad Hankenstraat en ingang bij het tunneltje die stonden nog niet op de OSM volgens mij.
Inmiddels wel.
Op de inspector staan nu nog de roze straten zwevende??? straten of zo.
Ik ken geen Engels.
De opmerkingen over de paden met bruggen kan ik niet volgen, ik zie er niets bijzonders aan.
Je kunt wat mij betreft gerust verbeteringen aan brengen, de losse punten van keepright heb je al weg gehaald zag ik.

De dubbelen zijn denk ik ontstaan toen ik de meeste straten in WP niet zag en dacht dat ze verwijdert waren.
Toen heb ik er aantal bijgetekend met dit nare gevolg.
Waarom ik ze toen niet zag weet ik niet.
Voor zover ik weet was de brugstraat er nog wel.
Gelukkig is het nu weer goed in “hoes en wulleminadurp”
mvg Jan.

Ha Jan,

Die roze foutmeldingen slaan volgens mij op een weg met opeens een andere classificatie die eigenlijk niet kan volgens een “goede” routering. BV een residential road die je alleen kunt bereiken via een fietspad of een stuk weg waarvan het eerste deel verboden is voor alle verkeer en het laatste deel weer alle verkeer toegestaan. Het is niet altijd fout, maar wel vaak inconsequent…
Zo’n fietspad staat bv open voor destination (bestemmingsverkeer).

Eggie

Je kan links boven de taal wijzigen in NL, dat schakelboxje.

Een onjuiste tagging (zie de roze lijnen op OSM Inspector) maakt routering onmogelijk.
Voor mij is het tabblad Routing van OSM Inspector daarom de meest gebruikte validatie tool.
De fouten die daar staan zijn voor mij – meestal – hinderlijk:

  • Unconnected ways (twee wegen zijn net niet verbonden, een route weigert deze weg te volgen, met een vreemde omweg als gevolg). De meest gemaakte beginnersfout.
  • Islands (eilandjes zonder ingang en/of uitgang, dus niet bereikbaar)
  • Duplicate ways, overlapping ways (twee wegen liggen geheel of gedeeltelijk over elkaar heen. GPS zegt: ‘Rechtaf’, ‘Keer om’, of berekent de afstand onjuist of heeft er helemaal geen zin in)

Voorbeelden waar ik tegenaan liep bij de voorbereiding van een fietsrondje Nederland.

Fietsroute van Schagen naar camping de Lakens, Bloemendaal Aan Zee. Geen probleem. Maar dan weer terug naar Woerden lukt niet: ik zit gevangen! Inmiddels gecorrigeerd op OSM.

Een fietsroute dwars door Coevorden of Deventer lukt nauwelijks. Meestal als gevolg van ontbrekende [cycleway] indien [oneway:yes], maar ook hier spelen de eilandjes.

Voorbeelden van wat OSM Inspector noemt ‘Island’ ofwel ‘eiland’ (de roze lijntjes).

Doodlopende straat + eenrichting verkeer (je kunt er of niet in, of niet uit)
Voorbeeld in Goes: Van Doornestraat. Het staat een parking aan het eind van de weg, maar de weg is [oneway:yes], dus de parking is niet bereikbaar.

Een weg bestaande uit twee secties met tegengestelde richting. Als deze weg dan ook eenrichtingsverkeer is kun je er dus nooit door (behalve als voetganger).

Een weg staat open voor auto’s maar de ontsluitende wegen (aanvoerroute) is verboden voor auto’s (footway/pedestrian/cycleway). Idem voor een cycleway tussen footways/pedestrian.
Voorbeeld in Goes: Schuttershof.
Voorbeeld in Goes: Wijngaardstraat. Getagd als: [highway:pedestrian] + [oneway:yes] +[ bicycle] en dat is onjuist.
Als dit inderdaad een voetgangersgebied is, waar geen voertuigen in mogen, staat er dan wel een bord ‘eenrichtingsverkeer’? Of omgekeerd: als dat bord er wel staat, is pedestrian dan correct?
Zie: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_tags_for_routing/Access-Restrictions voor de toegangsregels (in Nederland!) tot de verschillende soorten wegen.
Voorbeeld in Goes: Koningstraat.
Ook [oneway:yes]. Enige ingang ligt aan de zuidzijde en de ontsluitende weg (Magdalenastraat) is weer pedestrian. Dus Koningstraat is weer een ‘eiland’.

Ook [access:destination] zet de toegang voor alles dicht. Dus zul je hier [bicycle:yes] moeten toevoegen of beter, bijvoorbeeld [motor_vehicle:destination].

Maar Jan, ik zie dat je het inmiddels al hebt begrepen.
Je hebt de Riemwagenweg ontsloten door de Verrijn Stuartweg te wijzigen van pedestrian in unclassified.
(Bij de AND import van lang geleden zijn (te) veel wegen als pedestrian geïmporteerd).

Dus Wilhelminadorp en Goes is nu bijna een witte vlek op de kaart van de validatie tools! Mooi toch?
Alleen gaat ons rondje Nederland dit keer naar het noorden, dus het heeft voor ons voorlopig weinig nut; :wink:

AnkeEric,
Dat is heel wat om te bestuderen en te verwerken (in mijn hoofd).
Bij de van Doornestraat heb ik wat aangepast ‘parkeren verplaatst’.
En een stukje ‘straat vervangen door fietspad’.
De toegang parkeren Agrimarkt aangepast.

Ik was er van uit gegaan dat Pedestrian door AND wel goed was.
In de binnenstad koningstraat en schuttershof heb ik ook wat aangepast maar ga het nog wel nazien.
mvg Jan.

Jan, super! Helemaal top!! Goed bezig!!!

Bij de AND import vielen onder “Pedestrian” ook heel veel fietspaden als die al op de AND kaart stonden. Vgl. ook met Google Maps, die maakt ook geen onderscheid tussen fiets- en voetpaden.
Op de “BTM” heb ik die pedestrians een apart kleurtje gegeven, zodat je ze makkelijk kunt opsporen en kijken of het werkelijk een voetpad/voetgangerzone is of een fietspad: http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfietser/fiets/?map=surface&zoom=13&lat=51.49381&lon=3.89521&layers=B00000FFFTFFFFFFFFFFFFFF