Ensinäkin, tervetuloa keskustelupalstalle @Lieckio !
Kiva että rohkenit ottaa aloitteen sekä tahdosta edistää asiaa! Olet tullut aivan oikeaan paikkaan! Itse olen myös viime viikkoina ajatellut ottaa asian esille kun on tullut useampi asia mistä olen tahtonut keskustella wikiin liittyen. Uusille ajatuksille on aina tilausta ja usempi ajattelija ja silmäpari tuovat lisää laatua kehiin
Wikin keskustelusivut ovat kyllä ihan toimivia mutta kun MediaWiki alustana ei ole luotu keskustelua varten, niin se on hieman kankeeta, erityisesti verrattuna tähän moderniin Discourd -alustaan mitä tämä keskustelupalsta käyttää. Tästä syytä suosin tätä.
Wikin tärkeimpänä antina näen ehkä eri tunnisteiden kuvaukset, nämä auttavat käyttämään oikeaa tunnistetta kartoituksessa. Jos pitäisi nostaa wiki kolme tärkeintä sivua, nostaisin Etusivun, Suomi -sivun ja Hankkeet -sivun. Ehkä kaksi ekaa hieman tärkeämpinä kuin kolmas, nämä toimivat myös portteina wikiin ja liikenteen ohjaajina.
Wikin vajavuuden mahdollinen suurin syy saattaa olla tekijöiden puute. Uskon tosin että täälläkin jo olevilla on hyviä ja toteutuskelpoisia ideoita mutta niitä ei vain ole ilmaistu. Laadukas ja tarkka ohjeistus wikissä säästäisi kartoittajien aikaa ja kannustaisi kartoitusta. Kynnys kysyä täällä julkisesti on aina hieman korkeampi kuin itse itsensä auttaminen lukemalla wikin neuvoja. Joten näen hyvänä kehittää käytäntöjä ja oppaita wikiin.
Soiden merkintä vaivasi itseänikin viitisen vuotta sitten, jäsen kartoittaa linkkasi suo-ketjuun tokassa viestissä.
MML:n vastaavuutta OSM tunnisteihin on keskusteltu MML → OSM -tunnistemuunnokset?
En tiedä onko Maastotietokannan luokat -sivu tuttu?
Tällä hetkellä wikistä löytyy sivut Käytännöt ja Hyviä käytäntöjä, näitä voisi rukata johonkin kuntoon. Itselle jäänyt epäselväksi mikä merkittävä eroavaisuus sivuilla on.
Wiki etusivusta löytyy ketju, sekä Houtarin linkkaama ketju Suomi -sivusta. Näistä sivuista voisi jatkaa noissa ketjuissa.
@Tolstoi21 samoin kiitokset piirto-ohjeista, paljon vaivaa olet nähnyt.
Mainitsit järjestelytyön ja kokonaisuuden, yhessä vaiheessa oli mielessä tehä sivu nimeltä Pyöräily, johon koottaisi kaikki olennainen tieto, kuten sivulla Kaupunkiraideliikenne Suomessa, kävin äsken etsimässä sivua, näköjään on jäänyt tekemättä, mutta semmoisen voisi luoda usealle muullekin aiheelle. Keskitetty ja helposti löydettävä tieto, yhellä sivulla.