Wijzigingen in JOSM

Ik ga binnenkort richting het (nog warmere) zuiden, het zuiden van Portugal om precies te zijn. Ik heb gezien dat er rond Albufeira heel veel wegen ontbreken, en het lijkt me leuk hier flink wat aanvullingen te doen op de kaart.

Ik neem een netbook of laptop mee, met daarop de laatste stabiele versie van JOSM. Omdat ik niet zeker weer of ik daar internet toegang heb, mijn vraag:

Als ik de omgeving van een plaats in JOSM inlaad dan kan ik dit als een *.osm bestand opslaan. Deze kan ik vervolgens gaan editeren, maar kan ik mijn edits dan ook opslaan ipv opsturen? Ik heb dit nergens kunnen vinden in de online manuals

Ja dat kan uitstekend. Dit doe ik niet alleen als ik op vakantie ga, maar ook als ik ga mappen.
Laptopje in de auto. Rustig door de wijk rondrijden. Laptopje op de pasagiers stoel. Auto aan de kant van de weg en mappen wat je ziet. Vooral bij het mappen van voorzieningen en access tags is dat uiterst relexed. En als ik wat mis, dan rijd ik naar huis en voor het huis heb ik al wifi … uploaden/downloaden maar. :slight_smile:

Nu had je zo’n stoere nickname ZMWandelaar… blijkt het toch ZMAutoluiwammes te zijn… :stuck_out_tongue:

Het is dan ook Zondagmiddagwandelaar en ook Restvandeweekautoluiwammes? :slight_smile:

Heren,

Ben benieuwd wat de reden is voor deze reacties:

  • Gebrek aan fantasie?
  • Gebrek aan een auto?

Ironische tegenstrijdigheid in je nickname en je post :slight_smile:

Leuk :), mar dit geeft allemaal nog geen duidelijk antword op mijn vraag.

ZMWandelaar, als je zo onderweg bent sla je dan je gegevens op? Want ik ben bang dat mijn accu niet de levensduur heeft om het tot mijn accesspoint thuis vol te houden. (Trouwens heb je geblindeerde ramen, want er zal anders wel eens raar worden gekeken: wat is die snuiter daar aant doen? :stuck_out_tongue:

Zeker wel. Jouw vraag:

Het antwoord was vlot, duidelijk en compleet:

Daarna waren we wat aan het ouwehoeren :slight_smile:

Ja, je slaat de gegevens in JOSM gewoon op met het diskette symbooltje. Als je later verder gaat mappen kun je het .osm bestand weer openen en de oude wijzigingen staan er dan nog in. Na je vakantie kun je uploaden en klaar.

Maar je kunt het natuurlijk ook even van tevoren testen als je over de procedure onzeker bent.

Kijk dat is uiteraard altijd een goed plan. Het opslaan gedeelte was ik onzeker over. Dank voor je uitgebreide antwoord. Ook geen voetbalfan neem ik aan? :wink:

multitasken heet dat :wink:

Maar als ik morgen geen MTB afspraak had in Zeddam, dan was ik vanavond gaan fietsen.

Nee, nooooooit last van. Ik heb dan ook een heel vertrouwenwekkend gezicht. En dat is overigens iets waar ik gelukkig niets aan kan doen.
Ik moet echter wel mijn raampjes dicht houden. Want als ik iets zeg, dan krijg ik voortdurend de reactie: “Mmmmmm, De eerste indruk was beter…” :smiley: :slight_smile: :wink: