Wijzigingen fietsknooppuntennetwerk Veluwe

Falkplan, interessant, maakt toch ook kaarten op basis van OSM, bijv. https://www.route.nl/routeplanner

Ik heb de WMS laag op de BTM kaart aangepast, ipv pdok wordt nu de WMS van routedatabank.nl ingelezen, die wordt frequenter (maandelijks) ververst door het Fietsplatform (eind van de week komt het nieuwe Veluwe netwerk erbij). Mocht je fouten in hun data constateren dan kan je dit melden aan Jon Rietman (jrietman at fietsplatform.nl).

Nieuw knooppuntenbord gespot iets west van Epe (Gld).
Mochten er nog twijfels bestaan over het kaartmateriaal, het is inderdaad OSM. Oostelijke Rondweg Nunspeet staat er op, in de staat zoals die was tussen einde december 2016 en einde maart 2017.

Peter

Kan jij daar een foto van tonen? Ik betwijfel of die kaarten op OSM zijn gebaseerd, ik heb onderstaand bord uitgebreid bekeken maar zag nieuwbouwwijken op de kaart staan die er in werkelijkheid en op OSM nog niet liggen. Onderstaande kaart is ook zeker niet dezelfde als die van route.nl (die laatste is wel degelijk van OSM afgeleid).

Ik kreeg nog een mail van Jon Rietman dat hij zeer blij was met de opmerkingen uit het veld, dus mocht je wat tegenkomen, meld ze!

Oeps! Ik had vanmorgen even naar route.nl gekeken. Daar is de situatie volgens het eerder door mij vermelde tijdvak.

De kaart op de borden is ouder, maar naar mijn idee wel degelijk uit de OSM-data getrokken.

De Oostelijke Rondweg staat al wel ingetekend, maar curieus genoeg zit hier exact de fout in die maanden op de kaart heeft gestaan. Bij de door mij toegevoegde pijl komt een rotonde met nog een kortsluiting in oostelijke richting van de Oosteinderweg.

Die rotonde en kortsluiting heb ik net afgelopen week ingetekend.

Merkwaardig genoeg staan er wel vage contouren van het industriegebied, welke weer niet in de OSM staan.

Dit is het bord in situ.

Peter