Wijken en buurten Amsterdam

Ik snap waar je heen wil met je mening, maar door alleen een node te plaatsen is niet duidelijk wat er nou precies bij die wijk hoort. In het voorbeeld dat ik aanhaal: Mi Akomo di Kolor (20 woningen) of G-buurt (ik schat zo’n 5000 woningen) of Amsterdam Zuidoost (80000 inwoners) zijn allemaal buurten/wijken van Amsterdam, genest.

Omgekeerd: in Frankrijk heb je vaak kleine gehuchtjes, een paar bij elkaar horende boerderijen. Laatst kwam ik bij het uitwerken van mijn aantekeningen na een wandeling er achter dat er 2 groepjes huizen zijn die beiden de naam Lasfaux-Bashebben, maar toch redelijk ver van elkaar liggen, en per weg alleen te bereiken zijn door “uit” het gehucht te rijden. Dus heb ik de node maar tussen de dorpen in gezet, wat ook niet echt satisfactory is.

Tsja, lastig onderwerp dit.
Bestond de hele wereld maar uit geplande steden als Almere :wink:

Oh ik gebruik het zeker niet als een waarheid, er zit inderdaad veel CBS data tussen. Maar sommige wijken/buurten zijn uitgebreider beschreven en daar kan ik wel wat uit halen.

Oh dat is slim, ik zal er eens naar zoeken

Ik zie net als jij wel meerwaarde in het taggen van de grenzen. Vaak staan ze namelijk wel redelijk vast en ze geven zoals je zegt een onderscheid in de wijken.