Welke relatie heeft het Franse forum met het nederlandse forum?

Dit vraag ik omdat ik ineens mijn post van een aantal dagen terug over station Gouda - Zuidplas hier zie: Wie volgt/heeft interesse in treinstation nieuwbouw: Gouda-Zuidplas? - Test fédération OSMF - Forum OSM France

Zo te zien is het Franse OSM forum (dat geheel los staat van dit forum) een experiment begonnen om een verbinding te maken tussen dit forum en hun forum:

Zie À propos du test de fédération - Test fédération OSMF - Forum OSM France

Deze categorie is een federatie test tussen deze Discourse instantie en community.openstreetmap.org.

Nieuwe onderwerpen die worden geopend op community.openstreetmap.org worden hier automatisch gemeld.

1 Like

Nou dan doen we wat goeds zeker op dit forum ?
Wel leuk dat ze dat effies aankondigen ?
En vraag aan de mods hier: wil iedereen dat wel op ons forum ?

Emvee bedankt voor t vertalen want mijn Frans is zo goed als mijn Chinees dus bar slecht

Edit: En vraag aan de mods hier: wil iedereen dat wel op ons forum ?

Mijn Frans is ook niet geweldig maar tegenwoordig zijn er vertaalprogramma’s.

Ik zie dat het is opgezet door @cquest, misschien wil die er iets meer over zeggen.

1 Like

Ja was die DeepL vertaler effies vergeten Emvee

Een koppeling maken uit het niets met ons forum lijkt mij iets voor een moderator om uit te vragen toch ?
Was wel vreemd ineens te zien dat mijn post ineens op een ander buitenlands forum terechtkomt zonder aankondiging.

Even verder zoeken levert op:

Misschien een typisch Nederlandse opmerking maar: wat hebben wij aan die Franse ‘slag’ ?
1 van de moderators zal wel op de achtergrond 1 & ander op de achtergrond monitoren denk ik ?

Wij hebben er niets aan per se; maar erg is het ook niet.

De Fransen hadden een twaalf jaar oud forum voor OSM op basis van phpBB zelf in beheer omdat er toen nog geen centraal forum was. Een jaar geleden hebben de Fransen dit vervangen door een eigen Discourse forum.

Inmiddels heeft OSM zélf een centraal Forum: dit OSM Community Forum waar de Nederlandse Community recent ook naartoe is gemigreerd.

De Fransen willen - om wat voor reden dan ook - niet óók naar dit community forum migreren (ze blijven Frans hè :wink: ); maar proberen nu door middel van RSS Feeds; de posts die in het OSM CF worden geplaatst óók zichtbaar te maken in hun lokale forum. Kennelijk hebben ze daar jouw Nederlandse post voor gebruikt om te testen of het werkt.

Oui, cela fonctionne

En ze kunnen volgens mij als ze alles goed vertalen europees gezien op Ibabs.
Of wachtwoord & e-mailadres invoer ook bij een Franse gemeente werkt geen idee want inderdaad zoals OttoR al aangeeft: ‘t blijven Fransen :grinning:

Voor degene die Ibabs al druk gebruiken om gemeentelijke detail info in te zien: Wanneer je ingelogd bent bij een andere gemeente daar eerst uitloggen voordat je info uit een andere gemeente probeert te raadplegen, anders resulteert dat in foutmeldingen.

Het iBabs burger account is een raadpleeg account die valt onder de WOB-wetgeving en dus vrij te gebruiken.

Dus wees niet bang dat je onrechtmatig ‘inbreekt’ in gemeente systemen.
Dit geldt ook voor het andere gemeentevergader programma: Notubiz. Het makkelijke daarvan is dat je meteen de stukken in kan zien.

Edit1 & 2: tekst- & zinsindeling verbetering & toevoeging info over Notubiz

Nou ja, het had netjes geweest als iemand van ‘t Franse forum het had aangekondigd.
Aan de andere kant is het ook mooi te zien dat ze precies deze post er uit gepikt hebben…
Komen die Fransen op een Europees OSM-meeting straks met het geweldige idee het Ibabs-vergaderprogramma te gebruiken omdat dit europees te introduceren binnen OSM als informatiebron omdat dit uniform toe te passen in heel Europa zodat de vele land-eilandjes verenigd kunnen worden EN ook niet onbelangrijk: delivery of license free first source info which on its turn is:

  1. way on time to make long term strategic decisions to decide if certain pieces of land in OSM time-wise are interesting to describe in detail or not, e.g. if buildingprojects are planned is it then valuable to put effort & time to map the pine tree area which wil be gone with planned buildingproject ?
  2. Huge detail if effort is put in to filtering the available info (already a worked out plan for it here at this dutch forum)
  3. Workflows which will work throughout all of Europe.

En ce qui me concerne, le forum OSM français peut me contacter directement pour que je lui explique en détail.