Zijn die er niet en lijkt de naam in de BGT aannemelijk? Dan is dat de naam.
Adressen veranderen de straatnaam niet. Wel zal de straat waarbij het adres ‘hoort’ in de buurt liggen, en dat is hier ook het geval.
Het komt regelmatig voor dat erftoegangsweggetjes, en voet- en fietspaden namen krijgen jaren nadat een gebied is ingericht. Adressen zijn dan al uitgegeven, en worden niet aangepast (want dat is absurd veel werk voor iedereen, dus zeldzaam¹).
Een adres leidt niet per se tot een straatnaam.
In dit geval zou zelfs het fietspad vlak langs dat paviljoen een naam kunnen krijgen. Ook dat verandert het adres niet, en het adres blokkeert die naam niet.
1: In Edam-Volendam wordt een straat hernoemd binnenkort (burgemeester was een collaborateur), met tientallen woonadressen. Dat is dus best zeldzaam.
Dat toegangsweggetje is gok ik vernoemd naar ene Wim van Gelder.
Bij adressen kan het helpen ze te zien als punten die met onzichtbare draden aan een benoemd stukje openbare ruimte hangen (meestal een straat/weg). Meestal liggen ze vlak aan of heel dicht bij die naamgever, maar de afstand kan oplopen tot kilometers wanneer het om adressen in het buitengebied gaat. Gemeenten gaan hier verschillend mee om.
Nee dat hangt er niet en 3 onafhankelijke bronnen geven aan: W T van Gelder wat BGT-naamgeving aannemelijk maakt volgens mij.
Dan resteert nog 1 detail, naar mijn weten is/zijn er (meerdere?) discussie(‘s) geweest hier op het forum dat service roads nooit een naam krijgen.
De weg leidt inderdaad naar 2 kleine parkeerplaatsen wat service road type onderbouwt.
Wat is dominanter kwa naamgeving:
type weg aan merken als service road en daardoor geen naam
of
de weg naamgeving van 3 afzonderlijke info bronnen ?
Nee, niet helemaal. Een highway=service geef je vaak geen naam als die er niet echt een heeft. Het is vaak niet nodig (en ook niet wenselijk) om de naam van de straat waar deze aan ligt aan die weg te geven, zeker niet wanneer deze privé terrein ontsluit.
Maar als zo’n weggetje een naam hééft dan gebruik je die natuurlijk.
Bij deze? Lijkt me niet nodig hoor. De BGT toont hem immers ook zo. Notes kun je beter alleen gebruiken bij situaties waar je iets doet wat tegen bepaalde bronnen of verwachtingen ingaat.
Mijn insteek/gedachtegang om wel een note bij te voegen: Voorbeeld weergeven voor wegtype serviceroad met naamgeving waardoor andere editors nu een mooie leidraad hebben om te kunnen besluiten wel of niet een serviceroad een naam te geven omdat meestal een serviceroad geen naam krijgt.
Maar dat is al afdoende beschreven in de wiki:
“name=* -optional”
Wat niet beschreven is in de wiki, is dat een highway=service geen naam zou mogen hebben.
Als je dit als voorbeeld wilt gebruiken dan zou ik het als een verwijzing toevoegen aan de wiki.
Prima idee hoor, helemaal voor in !
Probleem daarbij is alleen dat het alleen voor landen geldt waarbij een BGT vastgelegd wordt, wellicht zelfs voor NL alleen ?
Hier een poging gedaan om name optional bij highway=service voor de Nederlandse situatie verder in detail uit te werken.
Suggesties om verbeteringen aan te brengen altijd welkom !
Emvee ziet er top uit !
Enige extra pagina layout verbetering die ik nog kan bedenken:
Eenduidig accentueren waarom een Nederlandse onderwerppagina gestart is, nadruk leggend op de afwijking en/of verfijning van de in eerste instantie leidende Engelse onderwerp pagina.
Met betrekking tot voorbeeld toevoeging:
Ik wil dit voorbeeld wel toevoegen maar niet eerder dan dat, naar mijn mening, een onjuiste toll tag gebruik correctie heeft plaats gevonden. De lokale serviceroad daar is geen tolweg en als de parkeerplaats een ‘betaald parkeren’-parkeerplaats is (ik zelf kom daar op de fiets en daardoor nooit opgelet) hoort er een tag gekozen te worden op het parkeerplaats object die aanduid dat het een ‘betaald parkeren’-parkeerplaats betreft.
Prima om wat meer nadruk op de afwijking/verfijning te leggen maar het “waarom een Nederlandse onderwerppagina gestart is” hoor niet thuis op de pagina.
Dit toll=yes tag is inderdaad gewoon fout, betaald parkeren kan met fee=yes maar hoort niet thuis op de weg maar op de parkeerplaats zelf.
Helemaal mee eens, daarom ook doelend op layout accenten: zoals vet, schuine tekst accenten of combi daarvan in de tekst zelf.
Verder zou wellicht voor de beginnende editor aanbevolen beoordelings-tooling verwijzing in de pagina wel nuttig kunnen zijn.
Als voorbeeld: bag-viewer