Watcher danych istotnych dla służb ratowniczych - konsultacja

Po krótce o co chodzi.

Jak wiadomo firma w której pracuję (Abakus) od kilku lat wdraża rozwiązania oparte o dane OSM w służbach ratowniczych. **Nauczyliśmy **i przyzwyczailiśmy strażaków, jak i inne służby z którymi współpracujemy do tworzenia danych w OSM. Część z nich wdrożyła się bardziej i **mapuje **już wszystko, znaczna część ogranicza się tylko do danych dla nich istotnych. Dzięki temu udało nam się stworzyć w OSM całkiem znaczną bazę danych istotnych dla służb, takich jak hydranty, miejsca czerpania wody, wodowania łodzi ratowniczych, gminne lądowiska LPR czy telefony alarmowe na autostradach… oraz oczywiście pikietaż.
Największą obawą wszystkich było zawsze to, że to otwarte dane, każdy może je edytować, więc i każdy może je usunąć, więc “po co ja się mam męczyć skoro przyjdzie jakiś misiu i całą moją pracę wyrzuci do kosza”.
Żeby uciąć te komentarze na samym początku napisałem bardzo prosty mechanizm, który pilnował tych danych i każda znacząca edycja lub usunięcie skutkowało mailem do mnie. O mechaniźmie dowiedziało się kilka osób i podłączyło się do niego… Dzisiaj poza hydrantami i pikietażami pilnuje on granic administracyjnych, infrastruktury rowerowej, bocianich gniazd, oraz miejscowości. Po kilku latach osoby zainteresowane się wykruszyły i zostałem na placu boju sam (chyba, bo nie wiem czy Zibi przegląda jeszcze część którą przeglądał wcześniej).
Mechanizm generuje kilkaset maili miesięcznie. Dotychczas wszystkie ratownicze sam przeglądałem, robiłem rewerty, pisałem do userów notatki, komentowałem changesety. Na dzień dzisiejszy zapowiada się, że od października ja również będę miał znacznie mniej czasu żeby się tym zajmować… nawet jeśli mówimy tylko o części ratowniczej, a są to na prawde istotne dane i służby ich używają - muszą być w jakiś sposób pilnowane.