Wat doet deze ''mapper" allemaal?

Hallo mappers,

Kan één van jullie ervaren mappers eens kijken wat deze “mapper” paul izrail ervan bakt? Ik zie allemaal rare wijzigingen en het lijkt erop dat het meer oefenen is dan daadwerkelijk juiste informatie toevoegen. Bij toeval kwam ik twee wijzigingsets in Nootdorp van hem tegen en heb hem een uur geleden gevraagd wat de bedoeling is maar ik zie veel meer vreemde wijzigingen. Gaat volgens mij niet helemaal goed zo :frowning:

Groet
Rene

Ziet er niet goed uit. Reverten met comment op changeset

Dank voor je snelle reactie en ingrijpen Martin. Heb je overigens ook de andere bewerkingen van deze persoon bekeken? Volgens mij allemaal onzin. Om dit soort onzin te voorkomen kan zo iemand dan eigenlijk ‘gebanned’ worden? Hoe werkt dat eigenlijk bij misbruik?

Het helpt altijd wel als je een link naar een changeset geeft…

Ik heb een hoop van zijn edits reverted. De meeste van zijn edits waren van een note #howtoosm-project voorzien. Denkelijk een testopdracht.

Ik heb hem een bericht gestuurd dat OSM geen (privé) testomgeving is en gevraagd hiermee te stoppen.

Kijken of hij reageert en nog meer verkeerde edits gaat doen.

Naast commentaar in de changeset stuur ik daarnaast ook een pb tje met alle commentaren. Als iemand niet in z’n mail kijkt ziet hij ook niet dat er bezwaar wordt gemaakt… Een pb tje doet de vernieling vaak stoppen.

Lees je niet verkeerd? Ik zie bv. #hotosm-project-2648, en hotosm verwijst naar allerlei osm projecten die bij noodsituaties (overstromingen, aardbevingen enz.) worden opgezet om zo snel mogelijk een bruikbare kaart van dat gebied te hebben.

Zie bv: http://tasks.hotosm.org/project/2648

Weet je zeker dat je bij je reverts ook geen nuttige info voor hulpdiensten hebt verwijderd?

Een week of wat geleden had ik ook iemand die zich had opgegeven voor een mappingday voor HOT missing maps. Die was van tevoren ook even aan het oefenen in Nederland. Zou dus ook kunnen.

Dat weet ik bijna zeker: rechthoekige vlakken in bossen in Azie getagd met area=yes, driehoekige gebouwen over andere gebouwen getekend in Nootdorp; wegen over parkeerplaatsen in NL die er niet zijn; lines en areas zonder enige tagging etc.
Hij heeft ook een paar edits gedaan die ik niet gelijk als fout kon qualificeren; die heb ik laten staan.
Gelukkig zijn zijn uploads per keer klein, dat maakt het reverten makkelijk.

Heb hem in een PB wel gemeld dat door zijn nonsens-bijdragen de kans dat nuttige bijdragen niet gewaardeerd (lees teruggedraaid) worden natuurlijk wel toeneemt.

Heb overigens nog geen antwoord van hem gekregen.

Wellicht deze mapper ook in de gaten houden.
Eerste edits zijn al gerepareerd.
https://www.openstreetmap.org/user/CreativeGuy2013/history#map=4/47.49/-38.58

Krijg geen reactie op pb of commentaar in changesets.