Wat behoort tot regio zwolle.

Nu keek ik Een Vandaag en men had een kaartje van regio Zwolle

http://www.eenvandaag.nl/economie/47507/het_geheim_van_zwolle_de_gunfactor

Wie bepaald er wat tot Regio Zwolle behoort?

Gemeente Westerveld, hoort dat bij Regio Zwolle, sinds wanneer?
Ook bij samenvoegen van een stel Gemeentes?

Ligt zo raar tussen Hoogeveen Heerenveen Assen.

Wat is de waarde van een Regiogrens.

Dit lijkt mij een admin_level=6, de administrative boundary voor Zwolle hebben we al op level 8 & 10.

Het is een regionaal samenwerkingsverband van 17 gemeentes: Over Regio Zwolle - De 17 gemeenten

Gezien ik toch met de grenzen bezig was heb ik hem maar meteen toegevoegd: Relation: Regio Zwolle (3278316) :slight_smile:

Kijk ,…

ze weten dus zelf niet waar de grens ligt

Westerveld is anders getekend en ook Urk zit er bij.

“Daarom kiezen we voor een ‘grenzenloze regio’.”

Allroads is het misschien handig om de beeltenis te vergeten en de regio zelf te bellen met die queestie, http://regiozwolle.net/contact.

Gebeld:
Ze verwonderde zich dat het plaatje met grenzen van de Gemeenten niet klopt.
Het is een bestuurlijke samenwerking tussen Gemeenten, is het dan wel een “administrative boundary”?

De andere samenwerkingsregio’s staan in OSM als boundary=administrative met admin_level=6, hoewel dit de officiële Plusregio’s zijn. Ik dacht dat Regio Zwolle inmiddels ook een officiële Plusregio was geworden, maar dat is (nog) niet zo (geen publicatie in Staatscourant gevonden).

Gezien Regio Zwolle een bestuurlijk samenwerkingsverband betreft is boundary=administrative wel van toepassing, maar omdat het geen officiële Plusregio is, is admin_level=6 dat niet. De documentatie voor boundary=administrative beschrijft: “Subdivisions of areas/territories/jurisdictions recognised by governments or other organisations for administrative purposes.”, en een bestuurlijk samenwerkingsverband is een “administrative cooperation”.

En daar is geen level voor ? Het is een samenwerkingsverband. Anders gewoon wachten op de publicatie.

admin_level=6 is het meest van toepassing, eventueel een boundary_type of user defined waarde voor het admin_level zijn nog wel een optie. Maar het admin_level achterwege laten is ook geen probleem m.i.

Ik verwacht niet de de publicatie nog komt, de wetgeving waarop de plusregios zijn gebaseerd word op de schop gegooid, met grote kans dat het afgeschaft word om ruimte te maken voor de super provincies e.d.