Wandelroutes Heveadorp e.o.

Ik ben (eigenlijk onverwacht en, vrees ik, wat overmoedig) begonnen met het vastleggen van de gemarkeerde wandelroutes bij Kasteel Doorwerth (vlakbij Arnhem). Op ‘lonvia’

Ik wilde afhankelijk alleen de MvRossum langeafstandspad daar vastleggen maar ontdekt dat de bossen nagenoeg ongerept waren (d.w.z. in OSM: er zijn IRL bospaden en zandwegen daar in overvloed) en dat ik eerst wat paden moest vastleggen. Van het een komt het ander … :roll_eyes:

De bomen (en, denk ik, het heuvelachtig terrein) maken dat het niet eenvoudig is om betrouwbare GPS-gegevens te verzamelen; Bing_sat helpt hier uiteraard niet. Als er anderen zijn die een verloren wandeldag willen besteden aan het vastleggen of controleren van wat paden en routes … (prachtig is het er wel).

Wat brengt mij op een vraag:

Ik kom daar en op het Ooijpolder wat wandelroutes tegen in OSM die in het veld niet gemarkeerd zijn. Mij was geleerd helemaal bij het begin van mijn OSM- carrière om vooral geen gegevens op te nemen als er geen markering langs de route was. Ik heb me tot nu toe daar stipt aan gehouden; maar als ik zie wat er nu in OSM te vinden is, lijkt het wat losser te worden. Mag ik nu het toch gaan opnemen? :smiley:

*Die waren van een langeafstandswandelroute die we zelf hadden gemaakt; de routeomschrijving was wel op internet te vinden.

Dat bos daar is inderdaad vervelend. Niet de juiste oplossing maar werkt wel: bos omzagen (aardig wat kaalslag bij de Italiaanseweg zag ik vorige week) :roll_eyes:

Ik loop tegen zelfde euvel aan op de MTB in gebied ede-oosterbeek-rijn. Zie in de gps-tracks dan ook behoorlijke afwijkingen tov OSM waarbij ik me dan wel eens afvraag wat juist is. Soms door “open stuk” kun je de werkelijkheid vanaf Bing dan wel zien. Vaak laat ik het dan maar zo en verander maar niets.

groen_duiven

Eén GPS-track is géén GPS-track?
Helaas is er op Bing niets te zien. Ik zal maar een tweede GPS-logger moeten gebruiken; en vaker heen en weer lopen o.i.d.

Maar eerst nog de knooppuntroutes bij jou invoeren! :slight_smile:
(knp Veluwe 79-81 en 82-89)

Valt knooppunt 89 nog in de Veluwe ? Volgens mij ben je dan de IJssel al over in Westervoort …

Heb trouwens net 51 - 71 gedaan, maar neem aan dat 71 (schelmseweg/arnhemse allee) ook nog weer verbindingen heeft met andere punten.
71 was nu namelijk alleen een punt op de kaart. Bij 51 lag één klein stukje van 51-71 de rest was er niet.

groen_duiven

Yup, knp 89 is FRN SRAN; knp 82 FRN Veluwe; route 82-89 is een connection.
Om goed te routen zal er een 2e knp 89 boven aan moeten komen enz. enz.
Heb ook meteen moped=yes erop gezet om de brommerts te plezieren.

Ik kan 79-82 (niet 81, dat was abuis) niet doen; de route moet nog bepaald worden. Ik bedoelde 35-81.

Goed om te weten dat je 51-71 in OSM had gezet (was ik ook van plan; knp 51 is dichtbij mijn tandarts); dat was een volgend klusje.

knp 71: naast 51-71 zijn dat denk ik de routes 48-71 (van Alteveer), 67-71 (van Veluwezoom) 71-72 (naar Rozendaal). Ik heb ze niet IRL nagelopen, dus kan ik er niets mee doen. (Daarom was 51-71 “alleen een punt op de kaart”; ik had de rest niet gevolgd - moest naar mijn tandarts).

Maar nu zijn we helemaal off-topic :smiley: