Wandelroutenetwerk Krimpenerwaard (ZH) Groene Hart (Utrecht)

Volgens mij had ik het al eens eerder vermeld. Als je op de kaarten kijkt overlappen Krimpenerwaard http://zuidholland.wandelen123.nl en Groene Hart http://www.recreatiemiddennederland.nl/pagina/210/planner.html elkaar. Omdat ik toch een stukje van Gouwe-Wiericke wilde controleren een rondritje gemaakt voor survey. Gelukkig heb ik foto’s gemaakt waarvan 2 onduidelijke op de GPS en de rest op mijn telefoon. Om het ingewikkelder te maken hebben ze palen in de Krimpenerwaard vervangen waaronder die van knooppunt 29, maar wat doen ze daar: de gegevens van het Groene Hart overnemen maar wel de route veranderen volgens hun. - Dat is om het zeer duidelijk te maken maar niet heus, en dat zijn voor mij net die GPS-foto’s.
Nou heb ik een stukje geprobeerd te veranderen in Krimpenerwaard maar het was zo lastig met dat Groene Hart netwerk dat ik er maar mee gestopt ben. Want ik dacht dat iemand (weet wel wie hoor :wink: vertelt had dat het Groene Hart 1 dikke klont was maar het lijkt of iemand het toch gesplitst heeft. Alleen nu hebben we volgens osma.vmarc.be 2 Groene Hart netwerken en een deel gesloopt door mij. Daarbij maken ze het in het veld ook niet makkelijk. Zal mijn veld-bevindingen opsommen en dan kijken jullie maar naar dat overlappende deel:
Knooppunt 29-88 (88 vanuit Haastrecht beginnend) is door mij opnieuw ingetekend, alleen misschien aan de verkeerde kant van de provinciale weg. = Krimpenerwaard
knp 29 = Krimpenerwaard
knp 86 = Krimpenerwaard
knp 23 = Krimpenerwaard
knp 28 = Groene Hart paal en dat geldt voor knp 30 ook, maar de aanwijzing naar 39 is dan weer van Krimpenerwaard net als 39 zelf.
knp 30 = Groene Hart paal net als 40, 90 en 15. 15 staat dan niet weer op de kaart van ZH maar wel van Utrecht. 40/90 zijn wel de grenzen van de netwerken.

Ik geloof dat ik me beter vooral alleen met Gouwe-Wiericke kan bezighouden, ook al komt die ook wel tegen Groene Hart aan maar dat zal wel even duren voordat ik dat controleer. Of wandelnetwerken/routes die nog echt ingetekend moeten worden, zoals andere delen van de Krimpenerwaard en eventueel nog klein stukje Hof van Delfland en het in aanleg zijnde "Rijn- en Veenstreek en Zoeterwoude "

Het Groene Hart bestaat nu inderdaad uit twee netwerkrelaties: 6168598 en 6561316. De laatste bevat twee klonten: deze van 370 km en deze van 35 km. Verder zijn de routes zover ik kan zien wel volgens de regels ingevuld. Wat mij betreft worden de netwerken samengevoegd en de klonten gesplitst. Dat maakt het onderhoud en toevoegen van nieuwe routes veel makkelijker.

Het lijkt me dat Groene Hart zich in de provincie Utrecht bevindt en Krimpenerwaard en Gouwe-Wiericke in Zuid-Holland. Dan is de grens wel duidelijk. Al wil het met twee verschillende beheerders soms niet goed aansluiten.

Ik heb beide relaties samengevoegd in de oudste relatie: 6168598. Het splitsen van de ‘klonten’ moet nog gebeuren.

De kleine klont-relatie is gesplitst. Dit is best veel werk en de grote is ruim 10x zo groot. Het zal dus nog wel even duren voordat die helemaal is omgezet.