Wandelingen op OSM

Mmmmm, dit is een hele interessante …

Ik heb de website bestudeerd en tot de conclusie gekomen dat het in ieder geval niet voldoet aan de huidige ideeen over RWN. Evenzo is het zeker geen NWN. Daarvoor heeft het teveel een lokaal karakter. Het heeft meer het karakter van een Streekpad, maar dan zou het dus toch een NWN zijn. Interessant dus …

Wanneer we de site bekijken, dan spreken ze over 9 wandellussen. deze 9 zijn niet echt lussen, maar trajecten die allemaal op elkaar aansluiten. Verder als je dieper kijkt bestaan de lussen eigenlijk uit een stuk wereldjaartraject en een verbindingstroute. deze is echter alleen op de wandelkaart (pdf) te zien.
En hiermee is misschien een oplossing gevonden. Wanneer je de titel van de relatie zo kiest dat het een verzameling lijkt/wordt en je zet ern ref met bv “WTP-0-160” of WTP-851-1130" dan kun je iedere lus apart in OSM leggen als een LWN.

Het is maar een idee.

Bedankt voor de info,
Ik wacht nog even wat andere reacties, want ik wil komende zaterdag / zondag nog een paar andere lussen aandoen en registreren.
Het idee om hem als LWN te registreren met als bovenstaande referentie staat me wel aan.
Ik wil er graaf ook een referentie in hebben staan naar de oorspronkelijk website

groet,