Vreemde wandelroute.. graag assistentie

Zou iemand van de wandelroutemappers even hier naar willen kijken?
https://www.openstreetmap.org/changeset/70413397#map=14/53.3112/6.8852
De paden heb ik al losgemaakt van de landuse, maar de routevolgorde is volledig zoek volgens mij, want dit is met editor iD gedaan door een relatief nieuwe mapper
De niet aan de wandelroute gerelateerde fouten neem ik wel even zelf voor m’n rekening .

Voor zover ik vanachter mijn computer kan ontdekken is er geen sprake van markeringen langs de route. Er wordt gebruik gemaakt van bestaande paddestoelen, knooppuntpaaltjes e.d. Dan hoort deze route niet op OSM thuis, omdat hij niet ter plaatse verifieerbaar is.
Ook de bron van de route is dan mogelijk een probleem i.v.m. auteursrechten.
Zal ik het wissen ook maar aan jou overlaten, Eggie?

Het is een RouteYou natuurpad, niet gemarkeerd, dus niet als route in OSM invoeren. Het kan heel goed zijn dat het over nog niet ingetekende paden loopt, die kunnen dan op basis van het veldwerk ingetekend worden als way met de juiste kenmerken. Moeilijk te beoordelen vanuit de luie stoel.

… maar even wachten op een reactie van betreffende mapper… Ik zet even deze forum link bij het commentaar op de changeset en nodig mapper uit op het forum. Hij heeft al eerder gereageerd dus zal dat nu ook wel doen.

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik dacht, ik voer een route in van een wandeling die net als boek is verschenen (Roots Natuurpad). Juist omdat die geen markeringen heeft leek me dit handig. Maar ik snap dat dit qua auteursrechten bij nader inzien niet kan. Dus wissen maar! Het was wel leuk om te doen en met jullie reacties zou het me zeker wel gelukt zijn.
Groet, Aad

Als je het leuk vindt dan kan je het natuurlijk blijven doen, maar dan met gemarkeerde wandelroutes. Als je zelf invoert wat je zelf op de weg tegenkomt, dan mag het.

Mocht je dat willen doen, dan gaat dat domweg niet met een online editor zoals Id. JOSM op je computer is absoluut nodig om routes goed in te voeren en te onderhouden. Je kunt hier hulp krijgen bij het africhten van JOSM voor wandelroutes. Daarna zou je kunnen beginnen met een lokale paaltjeswandeling of zo.

(Een kursus JOSM voor (wandel)routes zou misschien niet zo’n gek idee zijn?)

Dag Aad… overigens welkom op het forum. Verwijder je zelf de routerelatie weer?

Met de laatste update van iD op openstreetmap.org, is het mogelijk om leden van een relatie met “Drag-and-drop” te sorteren. In principe kun je hiermee dus ook routes bewerken.
Of het echt lekker werkt is de vraag, als je alleen maar een rijtje met fietspad-fietspad-fietspad ziet, weet je natuurlijk niet in welke volgorde die moeten staan. Of je ook op de kaart kan zien welke weg je selecteert, is mij niet duidelijk. Ik zal het eens gaan uitproberen.

Inderdaad, dat is al beter, en de weg licht op als je aanwijzer er in de lijst bovenhangt.

Helaas verlaat je de editor als je uitzoemt om een groter deel te bekijken.
De lijst is alleen met schuiven te ordenen, ondoenlijk voor langere routes.
Selekteer je iets in het scherm, dan verdwijnt je relatie.
Meerdere relaties (hierarchie) openhouden, kan niet.
Setje wegen van de ene relatie naar de andere verplaatsen, gaat niet.
Bij een knip, 20 bus-, fiets- en wandelrelaties kontroleren en herstellen, wordt lastig.

Ik zou zeggen, kleine rondwandelingen en knooppunten zou moeten kunnen voor eenvoudig onderhoud. Voor de rest: blijft onwerkbaar.