Toch ook vreemd. Juist door zo’n bord er neer te zetten is het geen van beide.
Tsja, maar 't is zoveel gedoe om steeds weer een kind te moeten zoeken voor je het pad op mag…
Ik zag hem van de week voor het eerst, heb onderweg nog even gedacht dat ik hem hier moest posten, maar dat hoeft dus niet meer
Ik kom er nog eentje tegen:
ik heb er maar een
bicycle=designated
foot=designated
highway=path
mofa=designated
met een note van gemaakt.
Waarom niet gewoon een G13? Al te vaak zie ik een G11, een verplicht fietspad terwijl er van enige verplichting geen enkele sprake is. Schijnt, zo is mij verteld door een gemeentemedewerker ‘vriendelijker’ te zijn dan een C12 + C13. Dan sta je, als dat de bedoeling is, gelijk een snorfietser toe, alhoewel ik me afvraag of dat op die plek de bedoeling is.
Dit bord van Het Flevo - Landschap is bepalend.
Dat staat er al jaren. Survey, wat daar op staat is dan gewenst.
Dan zullen de tags allemaal conditional moeten zijn.
Eerder had men een G7 hangen.
2021, 2020
Dit zijn nog de panoramabeelden die Amsterdam voor Almere met de eigen auto heeft gemaakt en hun Trimble. Nu laten ze het door een ander bedrijf rijden, de apparatuur is beter en tevens lidar opname. Trimble beelden lijken minder, maar die kunnen ook bewerkt zijn om uit te leveren.
Naast het grondgebied van de gemeente Amsterdam worden ook de gemeenten Amstelveen, Aalsmeer, Almere en Landsmeer gefotografeerd.
2019 toen was het nog fietspad oud bord.
Als het geen G13 bord heeft moet het ook niet met NL:G13 worden getagd.
Vaak is bij het zien van een G13, dat je het niet zo kan taggen, er hangen vaak in dat gebied art. 461 bebording die vaak conditional aangeven.
Het Flevo - Landschapbord kan het blauwe bord overrullen.
Hoe dat zo?
Dat heeft te maken met de regelingen, die naast elkaar werken.
Enerzijds de verkeerswetgeving met de Wegenwet en de RVV, anderzijds het Burgelijk Wetboek met de strafmaat WvSR art.461.
Buiten de bebouwde kom, is bepaald op basis van de Wegenwet, wegenlegger, bij welke wegen een verkeersbesluit moet worden genomen. Hier wordt juridisch bepaald, dat je er mag komen. En kan dus niet in strijd zijn met andere regelgeving.
Die wegen die niet in wegenlegger staan, buiten de bebouwde kom, daar kan de eigenaar bepalingen maken die niet op basis van de verkeerswetgeving worden geuit maar op basis van art. 461. Die gelden dan. Het is dan verboden. staat er een bord G11 en er naast een bord van de organisatie, dat je er alleen mag komen tussen zonsopgang en zonsondergang, Dan moet je de tagging aanpassen. Je zou menen verplicht fietspad, ik kan het ter aller tijden gebruiken, niet dus. Ik worstel daar met het maken van een one-click preset.
Pas bij een verkeersbesluit kan men bij wegen in de wegenlegger, tijdstipbepalingen invoeren.
In bovenstaande voorbeeld Almere, stond eerder een G7 R.V.V., dat zegt niet dat je daar ter alle tijden mag lopen.
Het is ook maar net welke termen er worden gebruikt op het art.461 bordje.
Geen toegang -gemotoriseerd verkeer, wat een conflict kan geven voor snorfietsen en G11
En zo zijn er meer conflicten.
Dat kan van invloed zijn op wegen buiten de bebouwde kom die niet in de wegenlegger staan.
Binnen de bebouwde kom is de scheiding nog minder duidelijk.
Je zou verwachten, dat als men bebording plaatst het correct doet, maar helaas, vaak niet wetende, hoe het in mekaar steekt.
Ik vraag me ook af in hoe verre dit valt onder duidelijk kenbaar maken. Vaak is de tekst dusdanig klein dat het in het voorbijgaan niet te lezen is.
“Wanneer een erf niet is afgesloten, mag ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar schade of hinder hiervan kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt, dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden,”
Maar goed, voer voor juristen en rechters.
Dankje voor de toelichting.

Ik vraag me ook af in hoe verre dit valt onder duidelijk kenbaar maken.
Waar staat dat over, duidelijk kenbaar maken?

Waar staat dat over, duidelijk kenbaar maken?
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/2018-09-19#Boek5_Titeldeel3_Artikel22
“Wanneer een erf niet is afgesloten, mag ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar schade of hinder hiervan kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt, dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden, een en ander onverminderd hetgeen omtrent openbare wegen is bepaald.”