Zeker eens met je !
Aan de andere kant JUIST nieuwe mensen kijken met een andere invalshoek naar objecten.
Zou mooi zijn als er een handshake zou ontstaan tussen jaren ervaring OSM leden & nieuwelingen in OSM met creatieve ideeën.
Ben er zelf van overtuigd dat OSM veel sneller onder de knie te krijgen is als OSM-waarden, -keys enz. betere logischere semantische namen zouden hebben bijvoorbeeld.
Ander aspect die ik door Houtplein ontwikkelproject heb zien ontstaan bij me zelf is dat ik tevreden ben met een mapping-tussen oplossing die eigenlijk nog steeds niet de kern raakt waarom ik dat object wil mappen…
De tussen oplossing dat ik in een omschrijvingsveld een tekst plaats zal er namelijk niet toe leiden dat het gemarkeerde ontwikkelproject meteen gezien word als gebied waar voetgangers en fietser nog steeds welkom zijn en bijvoorbeeld auto’s niet.
De enige reden waarom ik toch voor de tussenoplossing gekozen heb is vanwege louter het feit dat vanaf nu op OSM in ieder geval zichtbaar is tot 2024 dat je rekening moet houden met weergegeven gebied als je daar toe- of doorgang wil hebben…
Ga ik wachten tot er consensus is om een voorstel in te dienen dan hebben we mijn inziens gemiste kansen voor nu en in de toekomst laten creëren.