Volkstuinen en name tags

We hebben een hoop (honderden) volkstuinen (landuse=allotments) waarbij de beherende groep als name=* is getagd. Vaak is dat iets met “Volkstuinenvereniging” of “Amateurtuindersvereniging.” Er zijn ook volkstuinen die echt een eigen naam hebben. Is het een idee om de namen van de organisaties te verplaatsen naar de operator tag, zodat we de name tag vrij kunnen maken/houden voor echte namen?

Dat zou dan resultaten opleveren zoals Tuincomplex De Grifthoek. Kijk vooral ook naar hoe die eerst getagd was.

1 Like

Prima om de name waarde naar operator te verplaatsen als er een aparte naam is maar als dat niet zo is zie ik geen reden om de name key te verwijderen/die te veranderen in de operator key.

In dat soort gevallen is tenslotte de gebruikte naam dezelfde als de operator en dan vindt ik de naam genoeg.

1 Like

Een volkstuin en de beherende vereniging zijn niet hetzelfde ding, dus ik vind het onterecht om die op dezelfde manier in kaart te brengen.

Ik ben het met @emvee eens. Als er een beter alternatief is (de echte naam) dan graag die gebruiken. Als die er niet is zie ik weinig meerwaarde om de naam van het volkstuincomplex “Moeder aarde” te verplaatsten van name= naar operator=
M.a.w. bij gebrek aan beter, huidige naam laten staan, ook al is die misschien niet geheel correct, maar wordt in de volksmond wel vaak gebruikt om het complex aan te geven.

1 Like

Mag ik het anders formuleren(?) Wie zegt dat ‘Volkstuinen…’ de operator is? De naam die er op staat is wat waarschijnlijk gevonden op een bordje of op de www. Deze dan maar tot operator verklaren lijkt mij niet.

“Volkstuinen …” is waarschijnlijk een naam, maar als je kijkt naar “Volkstuinenvereniging …” of “Amateurtuindersvereniging …”, dan ziet dat er meer uit als de naam van de organisatie en niet van de locatie.

Mee eens dat vereniging op zich meer wijst naar de organisatie maar meer is niet alleen wat mij betreft. Zoals @SekeRob schreef, hoe dan als het op het bord staat?

Ook, als er geen naam van het complex te vinden is, gaan we dan het mappen met noname=yes + operator=XXX?

1 Like

De volkstuinen hier in de buurt hebben een naambord waarop Volkstuinvereniging Huppelepup staat, maar de vereniging zelf is meestal ergens anders gevestigd. Ik zou dan zeggen, ze hebben de gewoonte om de verenigingsnaam als naam voor het Volkstuingebied te hanteren, en dat zou ik dan ook in de name-tag zetten. En dan hoeft het niet meer als operator herhaald te worden, denk ik.

Tenzij ze zelf het terrein een aparte naam hebben gegeven, “De Geweckte Spruit” of zo, terwijl de vereniging “Volkstuinvereniging Oud-Labberdijke” heet. In dat geval heb je een name én een operator.

1 Like