Detta evenemang brukar tydligen vara superspännande, har jag hört. Tänkte sticka dit och titta. Även ställa ut med egna projekt och kanske OSM om det finns mer intresse här att deltaga. Någon som nappar på att hänga på?
*Edit: I samband med denna kör de en mässa som också låter kalas:
*
Har varit nere på kartdagarna ett par gånger, dok innan jag blev osm frälst
Mässan är intressant att gå i ett par timmar, en typisk fackmässa, torsdagkvällen kan rekommenderas, då är det “pubkväll” och utställarna bjuder på öl och dylikt.
Föredragen är av ganska varierande grad, från mycket intressant till “titta vi har lagt till 2 nya knappar i årets version” typ av presentationer.
Lite förtydligande: mässan och utställningen är gratis, föreläsningarna och kurserna kostar, men för föreläsnings delen (och boende) finns det stipendier att söka för studerande, jag har inte hört om någon som fått avslag, så prova sök även om studierna inte har något att göra med området.
Har funderat på att åka ner i år igen, men vet inte riktigt om jag har tid.
Jag höll föredrag om OpenStreetMap på Kartdagarna 2007, med många häpna åhöare som inte riktigt fattade att någon kunde kartlägga hela Falköping gratis. Nu såg jag att Kartdagarna 2009 stod på kalendern. Är det någon som tänkt vara där?