Als ik het goed begrijp worden de tracks in OSM bijgehouden, maar het is mij niet duidelijk hoe ik dit kan aanpassen (of bij wie ik daarvoor terecht kan).
Wat betreft de copyrights zit het wel goed. Ik ben nml. lid van het bestuur en het is in opdracht van het bestuur dat ik een manier zoek om de oude route te vervangen door de nieuwe route(s).
Ik ga eerst eens lezen hoe het in elkaar zit en spreken we nog wel verder af (hoop ik).
Al vast fijne eindjaarsfeesten en mijn best wensen voor 2024.
Voor de GRs hebben we zelfs een tooltje dat je op elk moment de verschillen kan tonen tussen wat in OSM zit en in de officiële GPX’en. Zie knooppuntnet
Als je er zelf niet direct aan uitkomt, en het zijn niet al te veel routes, dan vinden we wel iemand die het voor jullie kan doen.
Zoals je kan zien bevat de route een aantal varianten. Het zou mooi zijn als deze varianten ook meegenomen kunnen worden (en natuurlijk dan ook als zodanig worden gemarkeerd).
Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag (ik heb een IT-background en ben vertrouwd met XML/HTML5 e.d.).
Ik wou je even informeren dat wij momenteel druk bezig zijn bij Grote Routepaden om de streek-GR Groene Gordel aan te sluiten. Enkele grote aansluitingen zijn gemaakt en vandaag volgt een laatste grote aanpassing. Komende maand moeten er nog vijf kleine aanpassingen gebeuren. De gpx op de website passen we steeds zo snel mogelijk aan.
Ik vind het zelf het handigste als er gewoon één relatie is voor één route. Je kan eventueel meerdere relaties gebruiken als er echt duidelijke, officiële etapes zijn. Ik zou ook gewoon de naam eenmalig zetten voor het hele verloop van de route zoals ze zou zijn als ze af is. Je kan ergens wel met tags aangeven dat ze nog incomplete is zolang je bezig bent. Als het een internationale route is, wordt doorgaans wel met een route per land gewerkt. Of bijvoorbeeld bij GRs worden ze gesplitst op gewest, aangezien de verantwoordelijke voor de route op die plaats verandert.
Wat je ook soms ziet is dat er één relatie is die door meerdere routes hergebruikt wordt. Persoonlijk vind ik dat alleen maar verwarrend - het is zo’n idee dat goed lijkt in theorie, maar in de praktijk het beheer alleen maar moeilijker maakt (omdat het moeilijker te begrijpen is voor mappers).