Verzoek changesets terugdraaien

Het ging dus toch wat minder soepel dan gehoopt. Sorry voor de problemen. Gelukkig zijn het wel allemaal fouten die makkelijk op te lossen zijn.

Net als @kaartenliefhebber flink wat wegen samengevoegd op basis van de QGISCloud WMS laag en nooit een foute suggestie gehad, dus niet onlogisch om het geautomatiseerd te doen wat mij betreft.

Ik zie dat de changeset zegt created_by=JOSM/1.5. Als dat inderdaad zo is zie ik niet hoe het gebroken relaties kan opleveren.

Dat kan gebroken relaties opleveren als de routerelatie niet geladen is.
JOSM geeft daar ook een waarschuwing voor.
Als dan de ontbrekende delen van de routerelatie niet geladen worden, ontstaat er een gat in de relatie.

De oorzaak van de gebroken routes lag inderdaad bij changeset 173476218.
Alle routes zijn al handmatig gerepareerd.

Dat is wat mij betreft niet nodig want ik was hier de boosdoener door een changeset id niet op te geven. Bedankt voor de hulp Taya. :+1:

Super Leo.Dank voor het herstellen :+1:

Ik sluit niet uit dat de problemen veroorzaakt zijn doordat ik een changeset nr vergeten was door te geven aan Taya. En het is ook heel goed mogelijk dat de oorspronkelijke changesets geen fouten bevatten maar dat was dan meer geluk dan wijsheid. Dat komt omdat dat ik in poging om e.e.a. automatiseren toch wat heb lopen prutsen. (MeaCulpa) Ik zal daar later nog wel een keer op terugkomen als ik wat meer vertrouwen heb in dat traject. Voorlopig richt ik even mijn pijlen op een andere verbeterslag o.a. met jouw input in het defrag draadje. Ik zal daar binnenkort op terugkomen in dat draadje.

1 Like

Kan het eerst testen op de sandbox problemen in de toekomst voorkomen?

Dank voor de tip. Ik heb deze ook gebruikt voor BGT2OSM. Ik weet nog ff niet of en hoe dat zou moeten lukken. De sandbox is in grote delen van NL helemaal leeg. Het mooiste zou zijn dat deze eenvoudig te vullen is met een copy van productie maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan (tips zijn welkom). Een ander nadeel is dat er dus nu al enige data staat en dat wil ik ook niet zomaar weggooien.

Ik heb de sandbox nooit zelf gebruikt, alleen een paar keer over gehoord in het forum.
Op de gelinkte pagina staat onderin dat er een tool is om data over te kopiëren naar de sandbox.
Ik vermoed dat je gewoon een rechthoek mag verwijderen uit de sandbox (het is immers toch enkel om te testen) en dan echte data naar die rechthoek mag overkopiëren.

1 Like

Ik heb ff gekeken en ik kwam er achter dat ik dit een tijd geleden ook al gezien had maar niet snapte hoe het werkte en/of de tools niet aan de praat kreeg. Er zijn wel aan aantal andere manieren om er data in te krijgen (via JOSM o.a.) maar dat zijn relatief kleine datasets.

Mag ik jullie complimenteren hoe netjes jullie hiermee om zijn gegaan! Peter is met de beste bedoelingen aan de slag gegaan en komt er dan achter dat er echt siginificant iets mis is gegaan.
Ik kan me alleen maar voorstellen hoezeer hij daarvan baalde en zich er misschien zelfs wat voor geneerde om dit te moeten melden.

Maar hij doet dit toch; en vervolgens wordt hij echt van alle kanten te hulp geschoten en wordt er samengewerkt om de fout te herstellen. En dat allemaal zonder gemopper, vanuit de wens om elkaar te helpen.

Super!

Wat is dit toch een fijne community! :hugs:

11 Likes

Mooie woorden Otto. Het is fijn te ervaren dat er best veel mensen zijn die de medemens willen helpen. :+1:

4 Likes

PeeWee, je doet zoveel nuttig werk dat je die omarming ook verdient !
In de meeste gevallen gebeurt het dat je werk onopgemerkt blijft juist omdat het foutloos plaatsvind.
Waar ik mee wil zeggen dat je niet alleen omarming maar wat mij betreft zeer groot applause verdient voor al die keren van foutloze perfecte bewerkingen !

3 Likes

Bedankt Dillen. Dit wordt gewaardeerd. :+1:

2 Likes