Verzoek changesets terugdraaien

Dit weekend ben ik bezig geweest om het samenvoegen van wegen een stap verder te automatiseren. Ik had hierover al een post klaar staan voor het forum omdat de tests die ik deed erg goed leken te werken. Helaas kwam ik net tot de conclusie dat er wellicht e.e.a. fout is gegaan maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Er zal niet heel veel fout zijn gegaan maar toch. Om die reden lijkt het me beter de changesets terug te draaien i.p.v. er wellicht over lange tijd achter te komen dat het fout is gegaan. Ik heb helaas geen ervaring met terugdraaien dus hoop ik dat iemand dat voor mij kan doen.

Mijn dank alvast en excuses voor het ongemak.

NB ik heb mijn testplan inmiddels aangepast waardoor dit soort fouten niet meer voor gaan komen.

Changesets:
173476692
173458886
173448056
173447027
173434629
173434527
173423784
173423413
173422947
173420117

Als je JOSM gebruikt, voeg de reverter plugin toe, restart JOSM, kopieer de CS ID in de adres bar, plak die in revert en go. Doe dit in de omgekeerde volgorde, van nieuwste naar oudste. Hoe sneller je het doet hoe minder kans op conflicten.

De opties spreken voor zich. Gebruik de ‘ revert selection only’ als het een enkel, paar objecten zijn die correctie behoeven.

Heb gezien dat je meerdere CS’s in eens kan doen maar dat is me een brug te ver.

PS: Daar je met offline data werkt,probeer, validate en gebruik de undo toets( of CTrl+Z), als het conflicten geeft..

1 Like

Persoonlijk gebruik zelf meestal https://revert.monicz.dev/

Je kunt daar gewoon de lijst met changesets in plakken (wel even komma’s toevoegen) en een changeset description en comment toevoegen.

Omdat dit gaat over best wel veel ways, verspreid over het land is het mogelijk dat er ways zijn die door iemand anders zijn aangeraakt ondertussen. In dat geval zal de tool dit melden in zijn log. Deze kun je dan het beste zelf nog even controleren.

1 Like