Verzoek BAG-import - gesloten. Gaarne naar het nieuwe forum

Adresnodes geïmporteerd

Bedankt, Sander. Sorry, dat ik wat snel was.

Dank!

Graag in dit wijkje van Alblasserdam een BAG-update. Paardenboonhof enz. (Wijk Waterhoven)
https://www.openstreetmap.org/#map=18/51.86316/4.67510
Het valt me op dat de woningen aan de haverhof (linksboven) een andere vorm hebben in vergelijk met de BING.
'k ga vanmiddag maar eens kijken. Mooi weer.

Egbert

Is bijgewerkt wat betreft nieuwe panden.

edit: En nu ook nog de shapes nog even gedaan.

… en bedankt weer Sander. Zal het wijkje verder aanpassen, want zo klopt er weinig van.

Mooi… bedankt…
'k Zag nog wat dubbele import. Toch nog de hik de nieuwe plugin? 'k Heb het opgeschoond.

In Bathmen is op het terrein van de gesloopte slachterij/slagerij Koekendijk 3/3A een fraaie stulp verrezen, alleen met huisnummer Dorpsstraat 2A https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.25163/6.28701&layers=N

Staat er inmiddels op.
Bathmen loopt duidelijk wat achter op de BAG informatie.

Deze hik is mij nog niet opgevallen.
Wel een keer meegemaakt, dat Sander en ik tegelijk bezig waren aan een stukje BAG import op dezelfde locatie.
Er wordt door JOSM geen fout gemeld, waardoor dubbele contouren werden geupload. één set van mij en een set van Sander.
Natuurlijk is dit netjes hersteld.

Ik denk eerder een hik in de JOSM validaties. Soms vindt ie 't wel best en dan verschuif je je view of zoom je wat anders en dan vindt ie weer wat issues die er eerst niet waren.
Of ik keek niet goed, dat kan natuurlijk ook :roll_eyes:
Zal proberen nog beterdersterder op te letten als anders!

Verzoek tot import Groningen-stad:
Van Eyckstraat, hele buurtje (nrs. 1 t/m 143)
Aan een paar woningen wordt de laatste hand gelegd, meeste zijn inmiddels bewoond.

Staan erop.

HenkL: ik heb een paar notes aangemaakt ivm de wegen aldaar.
Het lijkt erop dat de wegen niet geheel juist zijn, maar zonder lokale kennis kan ik hier niet over oordelen.
Ik heb gekeken via Bing maar ook via Cyclomedia, NWB en Wegdeel vlak layer.
Zou je er even naar kunnen kijken?

Bedankt weer. Ik dacht dat het met het achterlopen wel meeviel. Maar als je dingen ziet, werk het bij. Graag zelfs. Probleem is alleen dat de gemeente Deventer niet zo snel is, die panden Koekendijk 3/3a staan op sloopvergunning verleend in de BAG en zijn echt weg.

Psst, niet verder vertellen, maar daar is die gemeente echt niet de enige in hoor…

Gebeurt regelmatig zat dat een gebouw inmiddels op bouw gestart staat of zelfs al is ingemeten als de ouwe zooi nog steeds als staat als een huis ( :smiley: ) volgens BAG.
Blijkbaar niemand die bedenkt dat als ze een melding krijgen dat de bouw gestart is of al af is, dat ze dan concluderen dat de oude dan al gesloopt moet zijn. Of ze wachten heel bureaucratisch toch op een sloopmelding.
Zou tijd worden als hun software om panden in te voeren dit soort validaties ook uitvoert en ze dwingt om dit soort conflicten direct op te lossen.

Een hele hinderlijke is de Meester de Boerlaan in Deventer. Tussen Noordzeestraat en Oostzeestraat is alle bebouwing aan de oostzijde gesloopt en er is voor een deel al weer nieuw gebouwd. In de BAG blijven de gesloopte panden maar staan. Ik heb al eens mailcontact gehad met de beheerder van de BAG, die zou er naar kijken, maar tot dusver geen resultaat.
Ook Scheepvaartstraat 6G, een grote hal, is al lang weg en er staat nieuwbouw, maar in de BAG staat het ding nog steeds.

Bedankt voor de import. Wegen moeten inderdaad nog iets worden aangepast; ga ik binnenkort in ogenschouw nemen.

Vaak ik is er ook een bestemmingsplan verandering, daar zijn kaarten van en wms layer?

Verzoek import Heinenwaard 17 t/m 30 in Alkmaar.
Door foute status in de BAG zijn deze panden nooit geimporteerd. Ik heb een BAG-terugmelding gedaan, dat is in een dag verwerkt door gem. Alkmaar.

Lokatie: http://osm.org/go/0E55X8BWw–?m=

Stonden nog op gepland in de WFS van BAG, maar ze staan erop.