Bedankt voor je reactie.
Met die verplaatsing weet ik niet of de volgorde van de haltes in de relatie een ding is waar ik rekening mee moet houden… Vandaar mijn voorzichtigheid/terughoudendheid in deze.
Verder heb ik nog 0 ervaring met OSM relatie’s… Ik heb al wel geluiden gehoord dat ID en relatie’s creëren opzichzelf al een uitdaging is…
Een reden te meer om er nog voorzichtiger er mee om te springen…
Ik heb eens gekeken en er zijn in totaal 10 buslijnen die een halte Tempeliersstraat hadden.
Ik heb in deze lijnen de halte Tempeliersstraat vervangen (deze en deze changeset) door de al bestaande halte Houtplein op basis van jou opmerking en de website en, inderdaad, het was aardig wat gestoei met relaties.
Het lijkt me alsof nog meer moet worden aangepast op het Houtplein, de pagina Herinrichting Houtplein en omgeving vermeld dat er geen autoverkeer meer op het Houtplein welkom is, er een ondergrondse fietsenstalling komt en het plein wordt heringericht.
Zeker moet er nog meer aangepast worden, maar omdat de buslijnen nu operationeel zijn op het Houtplein en het totale project nog niet helemaal afgerond is (zie de tijdsplanning van dit project) is het denk ik raadzaam om alles in 1 keer in te tekenen als alles klaar is ?
Ik woon 1,5 km van deze plek dus wil gerust veldwerk doen om te bepalen wat wijsheid is als dat de doorslag kan geven tussen: as is intekenen of intekenen als het hele project (lopend t/m december 2023) afgerond is.
Graag advies van wat ervaren mappers (zoals Emvee) die vaker dit soort situatie’s tegen zijn gekomen.
Na de update zijn de OV routes denk ik actueel, of de precieze locatie op het Houtplein klopt weet ik niet maar meer dan 30 meter verkeerd liggen ze niet.
Ik zou nu al wel de highway=tertiary weg halen waar dat definitief is. Zover ik het begrijp kan op een deel van het Houtplein autoverkeer kan al een tijd niet meer over het Houtplein en kan dat ook in de toekomst niet.
Dat is middels de verplaatsing van de bushalte gedaan (corrigeer me als ik het fout heb Emvee).
Een stuk van het Houtplein is nog een bouwput je (gedeelte Houtplein —> Houtbrug).
Klopt helemaal…
Houtplein is straks alleen toegankelijk voor: OV (specifieker: bussen), fietsers & wandelaars.
Ik zag ook in mijn geposte FUTURE note Houtplein dat schaaltekeningen niet meer raadpleegbaar waren de deadlinks weer levend gekregen, oorzaak: info was verplaatst naar een andere server…
Ok ik zal waar dat op dit moment kan op Houtplein: highway=tertiary weghalen, bedankt voor de tip !
Nog wel 1 vraag: als ik tertiair weghaal wat moet het dan worden in ogenschouwnemend de eerder beschreven weg gebruikers groep ?
Highway = residential ?
Iets waar geen autoverkeer kan komen is geen highway=residential maar wat is het wel?
Dit is een snip out van de Bijlage A, rechts de Houtbrug, weg linksboven de Tempeliersstraat.
Ik snap dat het onderste pad, met de rode pijl een (tweerichting?) fietspad is maar wat is bovenste pad, met de blauwe pijl? Lijkt me toch een rijbaan of is dit document niet meer up-to-date?
Ik denk dat er maar 1 iemand is die in deze echt uitsluitsel kan geven, ik ga maandag projectcontactpersoon proberen te bellen bij gemeente Haarlem want inderdaad lees en zie ik tegenstrijdigheid…
Na een paar uur er over geslapen te hebben denk ik dat de met blauwe pijl aangeduide weg wellicht een fietsstraat word waar een auto gedoogt gaat worden… Het echte ontstane Houtplein pleintje is dan verboden gebied voor auto’s. Morgen (maandag) weet ik meer & zal de uitkomst hier posten.
Verder kan ik melden dat de nog te bouwen ingang van de ondergrondse fietsenstalling links ligt van de geplaatste rode pijl en vlak onder de busthalte (het donkerder bruin gemarkeerde stukje oppervlak) en als je een plattegrond wil zien van de ondergrondse fietsenstalling verwijs ik je graag naar de note FUTURE Houtplein update.
Als ik een bushalte naam wijzig (want kwam door onderzoek en lokatie bezoek erachter dat de halte niet: Houtplein maar Centrum/Houtplein heet) heeft dat gevolgen voor de relatie’s die daar op gemaakt zijn ?
Als ik bij Arriva of Connexion op bushalte Houtplein zoek krijg ik geen reisinfo, als ik echter op Centrum/Houtplein zoek krijg ik: een lijst met bussen die vertrekken vanaf die bushalte en eventuele reis wijzigingen te zien… op locatie lees ik bij de halte de naam: Centrum/Houtplein.
Die 2 observatie redenen zouden de naamswijziging toch moeten rechtvaardigen ?
Het gaat om de description. Er zitten “nieuwe regel” karakters in en die haalt josm eruit als ik hem het laat fixen.
Ik zou deze info ook niet in de description zetten, het is geen beschrijving, in het beste geval een link naar een beschrijving. De buslijnen horen er ook niet in thuis die informatie is er via relaties al aan gelinkt (geen dubbele info)
Ik zie dat 0.69% de de bushaltes (“Search for” → “web”) een website= sleutel hebben, dat lijkt me een betere plek voor deze link.
Ok top tip, ga t meteen aanpassen !
De buslijn info heb ik er in gezet als backup check voor als de lijn nummers veranderen (zo is denk ik: snel te zien of bepaalde bus relatie’s nog up to date zijn of bijgevoegd moeten worden enzovoorts)
Geen goed idee ?
Ik heb de buslijn info op deze halte onder gebracht onder operator:website=* zodat fysieke & specifieke halte info evt onder gebracht kan worden onder: website=*
Te denken valt aan bijvoorbeeld een url die aan geeft dat deze halte door omstandigheden helemaal vervalt.