Dat op zich is ook te berekenen binnen een bepaalde afstand of als het tussen het verkeerslicht en de kruisingsnode ligt, daar hebben we geen extra tag voor nodig. De werking hangt af van het verkeerslicht er voor, dan zou je ook terug kijken naar de tagging van het verkeerslicht, voor de werking van de give_way.
Zo dacht ik daar al eerder over na.
Als het intensiteit gestuurde verkeerslichten zijn dan is het ondoenlijk om aan te geven, wat de werkende tijden zijn. En dus de werking van de haaientanden en de B6.
Als de VRI, die data actueel zouden vrijgeven, maar waarom, kosten en baten. We moeten dingen niet duurder maken, dan het al is.
Ik ben eens s’nachts op pad geweest om te kijken, hoe de lantaarns de verkeerslichten tonen en wat dan te zien is op de voet- en fietspadoversteek. Niet tot een goede conclusie komende.
Bij geel, knipperend, tonende driekleurige lantaarns op de rijbaan, wat dan de twee kleurige voetgangerslichten hebben. Staan ze uit? Zijn ze rood? Hebben, die altijd een drukknop, om te activeren, ook voor fietsers.
Vanwege de werking, regelingen, en voor laten gaan van voetgangers.
Regeling verkeerslichten
Indien nabij een plaats, waar blijkens een verkeersteken op het wegdek voetgangers plegen over te steken, drie- of tweekleurige verkeerslichten zijn aangebracht, moet het voetgangersverkeer worden geregeld door middel van voetgangerslichten.
De vraag is dan, wat is aangebracht? een lantaarn heeft, driekleurige verkeerslichten, de lantaarn van de voetganger heeft dan welke kleur voetgangerslichten?
En zo, rij ik de laatste tijd wel eens rond met dat in mijn achterhoofd, als mijn geel knipperend is, hoe zie ik vanuit de auto, wat de voetgangers hebben. Dat is lastig, hoek voetgangerslichten en zicht er op. Je moet echt stil staan om de cyclus te bekijken.
Aangebracht.
Op de rijbaan rijdend kan je te maken hebben met:
- tonende verkeerslichten, rood/geel/groen.
- knipperende lichten, geel, bij een lantaarn met driekleurige verkeerslichten. Waarbij soms maar een licht knippert van de boven de weg hangende meerdere lantaarns.
- lantaarn met niet tonende verkeerslichten.
Niet aangebracht.
Dit was mede ingegeven bij verkeerslichten, waar ook een zebra ligt.
Om tot een conclusie te komen:
Kort samengevat:
Als bij de rijbaan verkeerslichten “zijn aangebracht” en er ligt een zebra wanneer moet je voetgangers voor laten gaan?
Voor de beantwoording vroeg men om een concrete situaties.
Dit wijd uit. maar het gaat dan om de tijden dat er een geel licht knippert en de werking van de give_way.