Vejnavnet er i OSM skrevet helt ud til “Store Lundgård Vej”, mens den i DAR hedder “St. Lundgård Vej”
Det er lidt forvirrende, da alle adressepunkterne omkring benytter “Store Lundgård Vej”
Jeg kan ikke lige se, om man kom frem til en konsensus, men det ser ud til at vi i DK kan have nogle udfordringer mht. stavemåden.
Ville det være en ide, om man benyttede alt_name=* til at lægge den alternative stavemåde ind, hvis man som bruger leder efter det, der står på skiltet og ikke det der står i Adresse-punktet.
Ja, jeg synes, at det er oplagt at tage alt_name i anvendelse. Det kan også være smart i forhold til stationsnavne (“Søndre Bøvelse St.”). I en ideel verden burde det ikke være nødvendigt, men p.t. synes jeg, at alt_name er vejen frem. Jeg ved så ikke lige, hvordan det harmonerer med adresserobotten: Har den måske en tabel over veje, hvor forkortelsen skal med som alt_name? Kriterier for at have forkortelsen med kunne være:
Jeg har typisk brugt official_name i de tilfælde. Det synes jeg er det mest passende her, når det netop er de officielle vejnavne, der rummer forkortelser.
the official name of the feature, or the name as used by governments and other official organizations