Vandaag is in Utrecht op veel wegen de maximumsnelheid gewijzigd naar 30 km/u. Om eventuele actualisaties in OpenStreetMap te ondersteunen, plaats ik graag een GeoJSON-bestand met de wegvakken uit het Nationaal Wegenbestand (NWB) waarvoor de maximumsnelheid inmiddels is gewijzigd naar 30 km/u.
De huidige verschillen zijn goed te zijn op de kaart van @PeeWee32 waar het verschil in maximumsnelheden tussen NWB en OSM wordt uitgelicht: QGIS Cloud - NWB_OSM_maxspeed
Bij het bekijken van deze kaart zie ik op verschillende locaties nog verschillen tussen OSM en het NWB. Het lijkt erop dat een aantal snelheidswijzigingen inmiddels wel in het NWB zijn verwerkt, maar nog niet overal in OSM zijn doorgevoerd. Mogelijk kan het bijgevoegde GeoJSON-bestand helpen bij het identificeren van locaties die gecontroleerd kunnen worden.
Bedankt voor de melding, ik had al een bord gezien en op de website gekeken, ik zie dat de kaart nu ook werkt, toen ik eerder keek had het nog een probleem.
Ik wil het wel oppakken, al aardig wat maxspeed gemapt.
Een verzoek: Zorg dat de 30 km borden juist in NDW George staan. Ik heb eens gekeken maar het bord dat ik de Albatrosstraat zag zie ik (nog) niet bij NDW. De weg is wel 30 km/h en de zone 30/km borden van de zijstraten staan er wel in. OpenStreetMap mapt wat er op de grond zichtbaar is dus zonder borden er geen goed fundament.
Wat betreft mappen:
Het GeoJSON bestand helpt niet echt, ik ben blij met de kaart en de lijst met straatnamen die op de site te vinden is. Met die namen ga ik alle OSM wegelementen ophalen en dan aan de hand van de kaart dingen verifiëren.
Dankjewel emvee, ik had inderdaad al een deel van de lage weide gedaan.
Ik had trouwens ook de Reactorweg hernoemd naar de Bariumweg(omdat dat op dat officiële kaartje stond), maar toen ik er laatst langsging zie je op straat nergens Bariumweg staan maar wel heel veel bordjes Reactorweg, daarom heb ik die changeset teruggedraaid Changeset: 185719836 | OpenStreetMap