Users: Netherlands/Belgium (Dutch)

Bedenk wel op het oude forum de eerste paar berichten van nieuwe gebruikers door de moderators moesten worden goed gekeurd. Hierdoor zal de hoeveelheid spam natuurlijk ook laag zijn gebleven. Discourse automatiseerd dat middels dergelijke levels. OSM wiki heeft dit overigens ook. Hoewel het voor de goed gedragende mapper misschien streng voelt is het best logisch dat je je rechten moet “verdienen” door actief te zijn en je te gedragen.

1 Like

Dank voor je toelichting, inderdaad ook daar is enige regulering.
Wellicht noodzakelijk, vermoedelijk is het een kwestie van gewenning.

Internetprovider Freedom gebruikt ook Discourse, en daar krijg je vanzelf badges als je er wat berichten hebt geplaatst. Hoe actiever je bent, hoe meer badges je kan krijgen/verdienen. Dan ben je blijkbaar wat betrouwbaarder. Het werkt overigens wel goed, Discourse bij Freedom.

Inmiddels is er een verzoek voor Belgium subcategory en het lijkt me dat die er ook gaat komen.

Ik begrijp dat een “Special” als Rendering maps waarschijnlijk omgezet gaat worden naar een Discourse Tag en dat lijkt me ook prima.

Het hebben van een sub-forum Netherlands en een sub-forum Belgium was en blijft een dingetje. Gaat het om puur Nederlandse of Belgische zaken, dan zijn twee sub-fora beter. Aan de andere kant is een sub-forum in een tweetalig land “minder toegankelijk”? Misschien ook een van de redenen waarom, bijvoorbeeld, het Zwitserse forum (DE, F, I) weinig gefrequenteerd wordt?
Wat mij betreft zijn alle Vlamingen meer dan welkom in het NL-sub-forum. Ook voor Belgische topics.

Als ik eens de laatste topics van het huidige forum bekijk is iets meer dan de helft puur Nederlandse zaken.

Tegenwoordig is er een vertaalbutton bij elke post (behalve voor je voorkeurstaal):

Screenshot_20220916_234126

Daarmee zou het kunnen dat er meer anderstalige gebruikers gaan meelezen.

Wat mij betreft ook maar er komt gewoon een Belgisch sub-forum en ik vermoed dat de twee sub-fora naast elkaar blijven bestaan, maar misschien is het goed een post in het Belgische subforum daaraan te wijden zodra het er is.

Met Discourse is het wel makkelijker andere sub-fora in de gaten te houden, je kan per sub-forum kiezen hoe je het wilt volgen:

Het is verstandig om voor elk (sub-)forum dat je wilt volgend deze instelling te wijzigen want de standaard setting is Normaal.

1 Like

Hallo allemaal ook op dit nieuwe forum

:wave: Ook goeiemiddag, Hans.

Ik heb me ook maar aangemeld, maar zit nog duidelijk te zoeken naar de structuur op dit nieuwe forum.
Krijg mailtjes over nieuwe berichten uit allerlei werelddelen, maar daar zit ik niet op te wachten. Zal de instellingen/voorkeuren eens nalopen.
Is er een pdf beschikbaar met verdere uitleg? Zag wel een uitlegpagina, maar dat is allemaal aanklikken naar diverse pagina’s, hou ik niet zo van…
Wordt de pagina voor Nederland(/Belgium (Dutch) nog verder ingericht en door wie?

Zie mijn bericht hierboven, voor categorieën waar je geen berichten van wilt krijgen moet je de notificaties uitzetten (“Mute” voor Engels, “Genereerd” voor Nederlands).

Je kan trouwens de interface taal van Engels naar Nederlands wijzigen door je user icon rechtsboven te klikken, dan het poppetje te klikken, settings, dan “Interface” aan de rechterkant en dan Language of the /Taal van de Interface,

Screenshot_20220920_222829

Er is een bot die je de weg kan wijzen :wink:

Klik op @discobot (<-- klik rechts hier) en selecteer Bericht (Interface taal al op NL gezet) en zend deze bot in de bericht body “@discobot start tutorial” en de bot zal je wegwijs maken. Best aardig wat mij betreft maar wel in het Engels zag ik.

Hallo! Zeg @discobot help weergeven om te ontdekken wat ik kan.

er is geen ontkomen meer aan zo te zien op het “oude” forum?

*** NOTICE: By 30th of September 2022 the forum.openstreetmap.org will be retired

hier zou het migratie process te volgen zijn

betekent dat dat we binnenkort hier alle oude topics kunnen terugvinden?
de vooruitgang ontgaat mij nog een beetje, ik zal wel te oud zijn…

karel

Het is inderdaad de bedoeling dat het volledige oude forum hierheen wordt gemigreerd. Oude topics zouden dus hierheen gekopieerd gaan worden.

Hopelijk kunnen we daarna nog een tijdje het oude forum lezen, ik zou van een paar voor mij belangrijke zaken toch wel willen checken of alles overgekomen is.

Nee, ook mij ontgaat dat, ik heb de vraag hier neergelegd.

Daar ook een suggestie gedaan voor de Carnaval kaart and the Friestalige kaart / Fryske kaart fora.

Weet iemand of je de “Suggested Topics” aan het einde van een pagina kan verbergen?

Ik zie dat er een plugin voor is dus dat is geen standaard discourse optie. Zal eens vragen aan admins of ze daar iets mee kunnen

maar goed dat je dit vroeg… ik dacht dat alles hier onder Users: Netherlands/Belgium zou verschijnen, ik had helemaal geen weet van deze

en zoals zo vaak met drukke pagina’s, het was me nooit opgevallen ook, die Suggested Topics, of in ieder geval had ik ze nooit eerder bekeken.

Enig idee wat de status is?

Heeft @Commodoortje gister ook gevraagd, maar nog geen reactie:

1 Like