Mijn eerste bijdrage is het intekenen van U97 bij Assen. Ik ben her en der gestruikeld en in valkuilen getrapt. Maar Eggie heeft me vanmorgen echt opgang geholpen. Dankjewel Eggie.
Bij het intekenen kwam ik er achter dat U97, en ook U41, in de realiteit elk twee beginpunten hebben. In OSM zie ik dat niet terug. Kan dat überhaupt wel in OSM?
Beiden beginnen op de N33 en vormen een omleiding naar de A28. Deze routes worden gebruikt voor omleidingen rond knooppunt Assen, afslag 32.
Bij dit knooppunt loopt de N33 (oost-west en vv) over de A28 (noord-zuid en vv)
Uit zowel oostelijke als westelijke richting van de N33 kunnen U41 en U97 worden opgepikt om langs een alternatieve route op de A28 te komen.
U41 is nu ingetekend op de N33 vanuit de westelijke richting en de U97 is nu ingetekend op de N33 vanuit de oostelijke richting.
Is het mogelijk om een uitwijkroute zoals de U41 en U97, met elk twee startpunten, in te tekenen, zodat zowel U41 als U97 uit oostelijke en westelijke richting van de N33 zijn op te pikken? De twee beginpunten van U41 moet dan samen komen bij Rotonde De Haar. En dat geldt ook voor U97.