Hallo allemaal, ik kom even overwaaien uit het Nederlandse deel van de community om te vragen of jullie op de hoogte zijn van deze aanpassingen in Gent.
Per maandag 26 Augustus gaan er 3 grote zones in Gent in waar dan alleen nog maar plaatselijk verkeer mag komen met uitzondering van fietsers, speed pedelecs, prioritair vervoer en taxi’s.
Deze zullen in Gentbrugge en de Dampoortwijk zijn.
Aangezien ik zelf niet heel erg bekend ben met de tagging conventions voor België, laat ik dit graag aan jullie over
Hopelijk is deze informatie waardevol voor jullie
Hey Cas,
De gemeentedienst had mij ook al (persoonlijk) ge-emaild hiervoor, maar nog geen tijd voor gehad. Stiekem hoop ik dat iemand dit oppikt, want ik ken de tagging ook niet.
Op basis van deze en deze wikipagina’s lijkt volgende tagging me een goed beginpunt:
bicycle=yes
bus=yes
emergency=yes
horse=yes
taxi=yes
vehicle=destination
Naar mijn mening kan echter bus=yes
+ taxi=yes
vervangen worden door psv=yes
.
Ik weet ook niet of er bepaalde straten binnen die zone nóg strengere beperkingen hebben.
1 Like
Op het kaartje zelf zie ik geen straten met een nog strengere beperking, dus ik neem aan dat de tagging die jij hebt gepost goed zal zijn om te gebruiken in eerste instantie.
En als er dan iemand in de wijk is en ziet dat er een straat is waar nog strengere beperkingen gelden kan dat er altijd nog aan toegevoegd worden, maar dan zijn in ieder geval deze beperkingen al toegevoegd.
Is er iemand die dit graag zou willen mappen?
Ik heb het nagevraagd bij de stad:
Alle andere maatregelen die genomen zijn in het kader van het Wijkmobiliteitsplan blijven inderdaad gelden.
Los van de invoering van de uitgezonderd plaatselijk verkeer-zones worden geen nieuwe andere regels ingevoerd.
1 Like
Ik heb de aanpassingen doorgevoerd opgedeeld in 3 changesets:
Wijzigingenset: 155768557 | OpenStreetMap
Wijzigingenset: 155768700 | OpenStreetMap
Wijzigingenset: 155769105 | OpenStreetMap
Ik heb de straten in de Groot Begijnhof niet aangepast omdat ze de access=private tag hebben, en niet zeker ben of deze regels daar dan ook gelden.